Gå til innhold

Xbox 360 Elite i hus. Bilder og inntrykk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt, men ikke så mye enda.

Om ikke altfor lenge blir Premium og Elite helt identisk utenom fargen, så er egentlig ingen vits i å kjøpe den synes jeg da.

9369702[/snapback]

 

Legg til ny heatsink, ny DVD drev og 120 GB harddisk så nærmer vi oss likheter mellom disse to.

For min del spiller fargen også stor rolle da det ser bedre ut sammen de andre enhetene i TV benken.

Skal du ha HDMI på Premium må du kjøpe ny Premium som har HDMI utgang og da er det like greit å kjøpe en Elite

Endret av Elitespilleren
Lenke til kommentar
Litt, men ikke så mye enda.

Om ikke altfor lenge blir Premium og Elite helt identisk utenom fargen, så er egentlig ingen vits i å kjøpe den synes jeg da.

9369702[/snapback]

 

Tja, 100GB mer lagringsplass er da litt. :)

 

Og Eliten er bare litt roligere, MEN, det er ikke fult så irriterende støy. :p

De gamle dvd-rom'ene dura litt. Denne suser mer. Vil si det er en forbedring.

Lenke til kommentar
Litt, men ikke så mye enda.

Om ikke altfor lenge blir Premium og Elite helt identisk utenom fargen, så er egentlig ingen vits i å kjøpe den synes jeg da.

Legg til ny heatsink, ny DVD drev og 120 GB harddisk så nærmer vi oss likheter mellom disse to.

For min del spiller fargen også stor rolle da det ser bedre ut sammen de andre enhetene i TV benken.

Ehem, leste du ikke det jeg nettop skrev? :roll: Premium og Elite blir 100% identiske bortsett fra den sorte fargen!

 

Premium får HDMI, ny heatsink, nytt DVD drev og nye vifter, 120GB HDD kan man kjøpe separat og da blir prisen på Premium + 120GB HDD merkbart lavere enn en Elite med nøyaktig det samme.

Lenke til kommentar
Litt, men ikke så mye enda.

Om ikke altfor lenge blir Premium og Elite helt identisk utenom fargen, så er egentlig ingen vits i å kjøpe den synes jeg da.

Legg til ny heatsink, ny DVD drev og 120 GB harddisk så nærmer vi oss likheter mellom disse to.

For min del spiller fargen også stor rolle da det ser bedre ut sammen de andre enhetene i TV benken.

Ehem, leste du ikke det jeg nettop skrev? :roll: Premium og Elite blir 100% identiske bortsett fra den sorte fargen!

 

Premium får HDMI, ny heatsink, nytt DVD drev og nye vifter, 120GB HDD kan man kjøpe separat og da blir prisen på Premium + 120GB HDD merkbart lavere enn en Elite med nøyaktig det samme.

9369795[/snapback]

 

Ikke riktig. Premium (2800) + 120 GB (1500). Elite får du til 3800 kroner

Lenke til kommentar
Ikke riktig. Premium (2800) + 120 GB (1500). Elite får du til 3800 kroner

Hvor ser du den til 3800? :ermm: Billigste jeg finner er 3995.

Premium/2500 på elkjøp + 120GB HDD for 1300 på Komplett.no = 3800.

Uansett, ser at ifølge dagens priser er det ikke så stor forskjell, men faktum er at Premium + HDD er billigere, hvis man skal finplukke på det.

Lenke til kommentar
Ikke riktig. Premium (2800) + 120 GB (1500). Elite får du til 3800 kroner

Hvor ser du den til 3800? :ermm: Billigste jeg finner er 3995.

Premium/2500 på elkjøp + 120GB HDD for 1300 på Komplett.no = 3800.

Uansett, ser at ifølge dagens priser er det ikke så stor forskjell, men faktum er at Premium + HDD er billigere, hvis man skal finplukke på det.

9369878[/snapback]

Faktum er det neppe. 2500kr(din pris) pluss 1300kr(din pris) er da jammen med 3800kr. Dette er samme prisen som Ebgames og flere andre butikker selger Elite for. Så for å følge din logikk så er faktum at per dags dato koster det like mye med Elite som Premium + 120gig disk. MEN da får man også hdmi pluss sort farge for Elite. Du kan også risikere og få en gammel premium med gammel dvd-spiller og gammel kjøleløsning... Hvilken deal er så den beste? Spess når man tar med 99kr tilbudet til Ebgames..............

 

Edit: Siden 120gig faktisk koster 1300 pluss frakt på komplett så blir Premium + 120gig disk DYRERE enn Elite idag... DET er faktum :tease:

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar
Er da revnende likegyldig hvordan prisene forandrer seg i fremtiden når vi diskuterer pris idag.

Jeg snakket om dagens pris, som vil gjelde for den "oppdatert" Premiumen også + det er prisreduskjoner på gang ;)

9370101[/snapback]

Du ror og du ror.

 

I følge deg selv og de prisene du fant frem så er Elite billigere idag enn Premium+ 120gig disk. Når du innser det så begynner du plutselig å snakke om fremtidige prisreduksjoner, som ikke er offisielle en gang.

 

Prisreduksjoner vil vel med all sannsynlighet gjelde for Elite også vil jeg tro. Hvis ikke så betyr det utfasing av Elite fra MS sin side rett og slett.

 

Eneste vi vet er at per dags dato så er Elite en bedre deal enn Premium + 120gig disk på flere måte. Både pris og innhold. Hva som skjer i fremtiden er kun spekulasjon og hvis ikke du har en krystallkule til å se inn i fremtiden med så vet ikke du heller hva som skjer her.

Lenke til kommentar

Premium'en kommer med HDMI ganske snart (når de har solgt ut den gamle? De selger den i USA alt, iallefall) og den skal koste det samme som Premium'en koster nå (dvs 2500kr). Den har også ny kjøleribbe og dvd-rom.

Prisreduksjonen gjaldt ALLE 360 modellene, inkludert Elite, så det at Premium'en (med HDMI) + 120gb HDD koster det samme som Elite stemmer nok. Elite'n skulle egentlig koste rundt 4500kr.

 

Så, ja, selve boksen (uten HDD) kommer til å være lik, men det gjør ikke Elite til en dårlig deal fordet.

 

Men for oss som er litt technofile og vil ha HDMI NÅ, så er "snart" et ubrukelig ord. ;)

Lenke til kommentar
Jeg ror litt ja :p

 

Absolutt ikke spekulasjon, prisreduksjonene er bekreftet fra MS, og innholdet i de kommende Premium'ene som allerede er ute i USA er også bekreftet.

9370169[/snapback]

Prisreduksjonene som er bekreftet fra MS er jo allerede tatt inn i prisen i Norge. Derfor Elkjøp f.eks har satt ned prisen på Premium til 2495 i stedet for 2895 på nettet. Denne prisreduksjonen gladt også for Elite og Core i forskjellig grad.

 

Jeg regner med at MS ikke vil være så dumme at de har Elite på markedet som faktisk blir slått i pris av premium når man legger til alt utstyret. For da ville det jo vært det rene vannvidd å kjøpe Elite. Selvsagt kan kjeder som Elkjøp kjøre kampanjer som favoriserer en av SKU'ene men det vil i så fall ikke være pga prisene fra MS.

 

Bare for å slutte hele denne priskrangelen så må det jo smettes inn at jeg og mange andre byttet inn nedstøvede spill som aldri ville blitt spilt igjen og en knapp 100-lapp for å få denne nye boksen. 3 av spillene jeg byttet var ikke verdt coverene de lå i omtrent og hadde blitt spilt til sammen 47minutter :D Så for meg har jeg brukt sånn ca 3500kr på min Elite, innkludert premium-prisen og de 2 spillene jeg faktisk hadde kjøpt. Og jammen er ikke det billigere enn det koster med en helt ny Elite :w00t:

 

Slå den du! På fredag morgen hadde jeg en premium, 5 spill som støvet ned og 99 kr. På fredag ettermiddag hadde jeg en Elite i stedet :whistle: Me like it a lot..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg bare hopper inn her med en innskytelse angående Arcade-spillene. For dere som bytter inn premium for en elite, har sikkert en del arcade-spill på harrdisken som overføres til den nye. Dere må vite at disse spillene er til dels låst til den konsollen de ble kjøpt på. Problemene kommer når man er offline, dvs ikke tilkoblet LIVE. Om man har byttet maskin, vil ikke disse spillene virke, og det hjelper ikke å laste dem ned på nytt igjen. Løsningen er altså å være tilkoblet LIVE når man skal spille arcade-spillene.

Sikkert ikke alle som er klar over dette....

Lenke til kommentar

Hvis man benytter seg av "overførings" kabelen til ms burde jo alt som ligger på den gamle hd'en funke, men den må jo bestilles fra england, så det kan jo ta litt tid.

 

Ellers oppfordrer jeg alle som skal kjøpe elite i Oslo om å forhåndsbestille hos ebgames i byporten.

Ringte forøvering Game (spiderman) og spurte om de kunne matche ebgames sitt tilbud og fikk til svar at de lå flere tusen over i pris :!:.

Tror de taper en del kunder på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...