Gjest medlem-82119 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Innvandrere står gjevnlig frem i media og klager over forskjellsbehandling. Samtidig kan man gjevnlig lese om æresdrap, kriminelle gjenger, og bråk innad i ulike innvandrermiljø og familier. Det er tydelig at noen jobber svært aktivt for å opprettholde nordmenns fordommer mot innvandrere, og noen bør være stolt over at arbeidet de gjør for å opprettholde mange nordmenns negative syn på innvandrere opprettholdes. SKJØNNER de ikke at de er kommet til et land der familieunderholdning ikke betyr å slå hverandre ihjel? SKJØNNER de ikke at de er kommet til et (mer eller mindre) sivilisert land og må forholde seg til det landet de er i sine lover, normer, og sosiale regler? Hva feiler det de som gjør slike ting, og hva må vi gjøre for å forhindre at det skjer mer av det? De snakker så mye om ære, er det ikke mulig å frata dem ALL ære hvis de begår et æresdrap, omskjærer eller andre ting som de ikke skal? Jeg kunne tenkt meg at norge på ren trass hengte opp muhammedtegningene i H&M reklamestørrelse på ethvert gatehjørne, kjørte tegningene på alle avisers forside i en hel måned eller to, og gjorde ALT for å håne dem og frata dem ALL ære inntil de lærer å oppføre seg!!! MAKAN! Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Foreslår stenging på denne. Dette er ikke en diskusjon, men et frustrasjonsutbrudd av noe spesielt slag... Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Tja, er ihvertfall aktuell fra dagens nyhetsbilde: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=155079 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=155067 http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/08/23/509823.html Er ikke rasist, men det irriterer meg grenseløst at så mange gjør så mye for å opprettholde det negative synet mange har på dem. Hvorfor ikke jobbe for at man skal få et bedre syn på dem, er det virkelig så vanskelig? Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Er familien til Dungs ektemann innvandrere? Står ingenting om det i de linkede artiklene (har ikke fulgt så nøye med på denne saken) Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Er familien til Dungs ektemann innvandrere? Står ingenting om det i de linkede artiklene (har ikke fulgt så nøye med på denne saken) 9349222[/snapback] heter jo larsen til etternavn. kanskje han er svensk eller dansk? pun intended Lenke til kommentar
V-by Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Ja, for alle innvandrere er kriminelle. I media, hva hører vi om der? Jo, vi hører om de slemme innvandrerne. Hvor ofte leser du i avisene eller hører om en innvandrer som har gjort noe bra? Det er alt for sjeldent. Media fokuserer bare på det negative de gjør, og det er med på å skape et feil bilde av de. Og når normenn får et feil bilde av innvandrerne, så vil man jo seff ha en normann til å jobbe for seg. innvandrerne er jo alle kriminelle, så de vil vi ikke ha til å jobbe her. De blir utstøtt, og samler seg da i egne gjenger, og vi får det da slik som vi har det i dag. Det er ikke innvandrerne det er noe galt med, det er sammfunnet vårt. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) I media, hva hører vi om der?Jo, vi hører om de slemme innvandrerne. Hvor ofte leser du i avisene eller hører om en innvandrer som har gjort noe bra? Det er alt for sjeldent. Media fokuserer bare på det negative de gjør, og det er med på å skape et feil bilde av de. 9349624[/snapback] Det er vel ikke så rart; en forside med overskriften "Innvandrer etablert med familie, jobb, hus og en søt labrador" selger ikke mange aviser. Islamsk ingeniør tjener SEX hundre tusen kroner i året. Det må nok en slik vinkling til hvis VG skal være fornøyde. Endret 24. august 2007 av GuardiaN-- Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Er veldig enig i at media skaper et feil bilde av dem, men på den andre siden så er noe i det og. Hver gang jeg hører om en voldtektssak bare venter jeg på at de sier "gjerningsmannen skal ha vært av utenlands oprinnelse". Da er det ikke vanskelig å gjette seg til at det har vært f.eks en somalier, siden de er den gruppen av innvandrerne som begår flest voldtekter. Jeg mener media gir feil bilde av begge saker. "Alle innvandrere er kriminelle! Huff huff!" Sant nok, de blir omtalt negativ i stor grad. Men det er meget lite snakk om den omvendte rasismen. At norske jenter må være ekstra på vakt da de er på veg hjem fra byn, i frykt fra å bli begått overgrep på er forkastelig. Dette burde media få mer med om. (For all del, ikke tolk meg som en FRP-er som mener at "NEI NÅ ER DET IKKE TRYGT Å GÅ PÅ BYN LENGER!") Men det er altså sant at over 80-90% av voldtekter i Norge begås av innvandrere. Dog er det en stor overvekt av innvandrere som ønsker å intigrere seg, tjene penger på ærligvis og holde seg unna kriminaliteten. Det må det ikke være tvil om! Sorry for at jeg sporer av litt i tråden. NEI innvandrere er ikke dumme. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Innvandrere står gjevnlig frem i media og klager over forskjellsbehandling........................................................................................................... Sorry for at jeg sporer av litt i tråden. NEI innvandrere er ikke dumme. 9348657[/snapback] Det funker, ikke sant? Ellers hadde du vel ikke beklaget deg. Så svaret på spørsmålet ditt må vel være at de er usedvanlig intelligente siden de får sine synspunkter gjennom med slik enkel metodikk. Det er vel heller nordmenn som er dumme som lar seg bruke på den måten. Men jeg forstår fremdeles ikke hva som er temaet ditt i tråden. Hva skal vi diskutere. Du avslutter jo med å dementere ditt eget spørsmål, som jo er utgangspunktet for diskusjonen. Nå må du f.. meg bestemme deg? Edit: Er helt enig med Darksleyer: DarkSlayer i dag, 12:48 Post #2 Foreslår stenging på denne. Dette er ikke en diskusjon, men et frustrasjonsutbrudd av noe spesielt slag... Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Det var nok jeg som skrev den siste linjen du quotet "Sorry for at jeg sporer av litt i tråden. NEI innvandrere er ikke dumme." Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Det var nok jeg som skrev den siste linjen du quotet "Sorry for at jeg sporer av litt i tråden. NEI innvandrere er ikke dumme." 9351041[/snapback] Da har jeg selv gjort en dobbeltfeil. Sorry. Men vi er jo helt på linje, hva angår dummskapens plassering, ikke sant Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Definer dum er du snill! Om du henviser til IQ, så er jeg ikke sikker, men vil tro at de fleste ikke vestlige innvandrere ligger på samme snitt som oss vikinger. Lenke til kommentar
Bjarten Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg forstår heller ikke hva vi skal diskutere, men jeg deler frustrasjonen med deg, Ankh. Jeg mener media gir feil bilde av begge saker. "Alle innvandrere er kriminelle! Huff huff!" Jeg er delvis enig med deg, Lurvefranzen, men media tar jo ikke alle under én kam. Det går nesten ikke en dag uten at en innvandrer har gjort noe faenskap. Gå inn på tekst-tv, nettavisen etc hver dag, og jeg kan nesten garantere at det står noe om en innvandrer. Jeg mener at avisene er for snill når det skjer noe med en innvandrer. Slik som ambulanse-Ali. Det samme skjedde med en norsk kvinne. Ble det like mye oppstyr da? Nei."Dette er rasistisk!" skriver avisene. Alt er rasistisk nå for tiden. Man kan ikke kalle en mørkhudet for neger lenger. Da er man rasistisk. Kallen man en som er lys i huden for hviting, er det ingen som reagerer. Men til emnet: Innvandrere er vel ikke akkurat dumme. De har ikke respekt for andre enn seg selv. Hadde jeg kommet til et nytt land, hadde jeg ikke bedt landet bygge en kirke til meg. Jeg hadde heller prøvd å integrere meg der, prøvd å få meg jobb og leve som en vanlig borger. De skal ikke komme her og tro at de kan gjøre hva faen de vil. En muslimsk kvinne kom til Norge med sin familie. Faren gjorde som de fleste andre innvandrere, han åpnet et gatekjøkken. Resten av familien jobbet svart for han. De pengene de fikk av sosialen sendte de hjem til resten av familien i landet sitt. Slik er altfor mange av dem, uheldigvis. De skal utnytte oss. De er ikke dumme. Tvert imot. De er utspekulerte. Noe må gjøres, ellers blir dette landet et okkupert om noen tiår. Det er vel mange som kommer til å tenke at det er teit å tenke sånn, men imamer har sagt det før. De gjør som Hitler: Dreper alle som ikke er som de selv og skal erobre alle andre folkslag. Tyskland har allerede sagt til innvandrerne som vil ha moskeer at de kan ryke og reise. Det hadde ikke gjort noe om vi ble litt strengere når vi importerer dem til landet vårt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 for å presisere litt, med dumme mener jeg at de begår handlinger som opprettholder synet på at de er farlige og synes det er helt greit å samle familien for å drepe dattera fordi hun har gjort ett eller annet de ikke liker. Hvis de virkelig ønsker å bli behandlet likt så bør de slutte med æresdrap, kjønnslemlestelse, og de andre hobbyene som noen praktiserer. Mediene får jo sak etter sak servert på sølvfat, og trenger knapt anstrenge seg for å brette ut enda en negativ sak om dem. Slik saken om bl.a Obiora er blitt fremstilt, så klagde han til en som sparket fotball veldig nær en barnevogn....hvorpå han som sparket slo han ned. Tror de som gjør slike ting virkelig at det er slike ting som skal til for at nordmenn skal få et positivt syn på innvandring? Lenke til kommentar
salah Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Men det er altså sant at over 80-90% av voldtekter i Norge begås av innvandrere. 9350315[/snapback] Der røk kvaliteten på tråden din. Sjekk litt med kilder du. Lenke til kommentar
salah Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Men først av alt; rundt 8 % av befolkningen er innvandrere, så det skulle nesten mangle at det ikke sto noe om dem. Men de7,9999 % som begår kriminalitet får artiklene sine opp om og om igjen, mens vi rolige innvandrere, som faktisk gjør at den norske staten går videre, og enda bedre om noen år, ikke blir lagt merke til. Hva skal vi gjøre, vi vil bare leve ordentlige liv vi også. Ja, vi kunne egentlig gjort noe. Og vi gjør noe. Vi har organisasjoner som jobber for å integrere andre innvandrere i samfunnet. Se for eksempel på organisasjonen Lawan. De integrerer nye kurdiske flyktninger, arrangerer fotball mellom nordmenn og kurdere, gir gratis leksehjelp (hvor jeg blant annet har jobbet gratis) og andre tiltak for å integrere dem i samfunnet. Det er en ikke-religiøst samfunn hvor både kristne, jødiske og kristne kurdere hjelper hverandre uansett religion. Men folk driter langt faen i oss, ingen tjener på å skrive om oss. Hvor mange av dere har i det hele tatt hørt om oss? Og ja, vi begår æresdrap ved å kjempe for full likestilling blant kurdere både her i Norge og i Kurdistan og lærer menn å følge lover ved å stenge dem ute av samfunnet hvis de ikke oppfører seg. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Men det er altså sant at over 80-90% av voldtekter i Norge begås av innvandrere. 9350315[/snapback] Der røk kvaliteten på tråden din. Sjekk litt med kilder du. 9351909[/snapback] Du mener vel inlegget mitt, siden det ikke er min tråd. Fint at du følger med.. Kan være jeg var litt unøyaktig på den der, men hvorfor gir du meg ikke noen kilder da, siden du presiserte det? Det jeg prøvde å få fram er at jeg mener det er helt perverst at så mange norkse jenter blir overfalt på byen, spesielt i Oslo. Og alle de innvandrerjentene som får sine kjønnsorganer kjønnslemlestet. Ang. den ulykken med (nei, har ikke fulgt saken etter punkt og prikke) han som ble liggende igjen etter å ha blitt slått ned; helt sykt. Klart de skulle tatt han med! Hva er det de er ansatt for? Men på den andre siden blir det litt for mye å høre på den kona hans som i nesten hver nyhetssending kommer med, pga. ett eller annet ang. den saken. Flott at hun f.eks synger, eller hva hun nå gjorde, for mannen sin, og engasjerer seg i denne saken - men det får da være måte på! Som Bjarten nevner skjedde det samme med en kvinne, var det i Sandnes? På sørlandet en eller annen plass, der hun ble skallet ned og ble nektet å få komme på sykehus av de på sykebilen. Hvor mange nyhetssendinger og media-opprop ble dedikert til henne og hennes pårørende? Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Gjør innvandrere så spesielt mye kriminalitet da? Vis meg statistikk over hvor mye kriminalitet innvandrere gjør i forhold til nordmenn! Jeg er for så vidt for innvandrerstopp. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 De fleste innvandrerene jeg kjenner vil sende "bråkmakerne" tilbake. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg orker ikke å google etter statistikk så sent nå. Dog tror jeg i forhold til hvor mange de er så gjør de mer kriminalitet enn oss, ja. Men det som kommer så mye fram i media, og som jeg mener er forkastelig er voldtekten. Andre folkegrupper som kommer fra ekstreme forhold, der de har blitt lært opp til å se på kvinner som skapninger som er til for å tjenestegjøre mannen - fører til mye sykt. Kjønnslemlesting, voldtekt, overgrep etc. Dessuten er det mye ran og narkotika som preger gjenger i Oslo spesielt. Kan godt være jeg er tar helt feil, men visst F har kriminalstatistiken økt -drastisk- etter all innvandringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg