sub1343 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Kan noen hjelpe meg og få lagd et script til vista. dette skal gjøre det samme som ipconfig /release /renew. Ønsker dette som et oppstarts script. Lenke til kommentar
zyx Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 paste denne koden inn i notisblokk og lagre filen som et-eller-annet.bat og velg at denne filen skal kjøre ved oppstart. Det funker i hvert fall på XP. @echo off ipconfig /release ipconfig /reneew exit Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Kan noen hjelpe meg og få lagd et script til vista. dette skal gjøre det samme som ipconfig /release /renew.Ønsker dette som et oppstarts script. 9348513[/snapback] Ehh, Mulig jeg er litt utafor når det gjelder Vista, men gjør ikke alle microsoft OS siden 2000 dette automatisk? (Når du skrur av - altså, ikke ved hibernate/standby....) Uansett. Svar på spørsmål. - Lag en liten tekstfil i notepad. Kall den filnavn.bat - Skriv inn følgende i fila: ECHO release/renew IP script IPCONFIG /RELEASE IPCONFIG /RENEW EXIT - Lagre på C:\ (legg fila på rota - lettest å finne igjen der...) - Lag en shortcut til fila - Legg shortcut'en inn i startup katalogen Start >> Programs - (Alternativ til Startup katalog: Åpne registry. Legg in følgende nøkkel: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "GiMegEttNavn"="\"C:\\filnavn.bat" Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Hehe, Ser ut som zyx var raskest :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå