erlber Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg har har en pc som er ca 4 år gammel. Måten jeg må starte den på nå er at jeg må ta ut og inn strømkabelen og prøve på-knappen. Det som skjer da er at viftene går en omdreining eller to. Så må jeg trekke ut kontakten, vente litt, sette den inni igjen og prøve igjen. Dette gjentar seg helt til maskinen en gang starter. Men da kan jeg slå den av og på (så lenge jeg ikke tar utav kontakten), som vanlig. Noe ide om hva dette kan være? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Kansje strømtrekket i oppstarten blir for stor, men når kondensatorene har fått litt lading så klarer den akkurat å starte.(bare en teori.) Da trenger du i såfall en større PSU. Lenke til kommentar
erlber Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Det lyser også et rødt lys på hovedkortet når maskienen ikke har startet etter et forsøk. Dette lyset lyser også når jeg til slutt får start på maskinen. Støtter dette at det er PSU'en, eller er det hovedkortet det er noe i veien med? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Sannsynligvis strømforsyningen som leverer for ustabil strøm under oppstarten, er det av den billige typen kan det hende den ikke venter før den sender ready signal og det kan skade komponentene på HKet. Lenke til kommentar
erlber Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Var nok strømforsyningen ja... Skiftet og fungerer greit! Lenke til kommentar
JGR Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Har lignende problem selv, men med en helt ny pc. (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=819163) Kan det være samme problemet? Altså at det er strømforsyningen det er noe galt med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå