Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt oppsett, men de fleste spill crasher.

Anbefalte innlegg

Min gamle traver ble nylig byttet ut med et helt nytt oppsett:

Gigabyte GA-N650SLi-DS4

Gainward GeForce 8800GTS 640MB

Corsair TWIN2x PC6400 DDR2 CL5 (CM2X1024A-6400 Dimm's)

Corsair HX520 strømforskyning

Formatert og instalert helt fersk XP pro, men da jeg instalerte Ghost Recon Advanced Warfighter 2 som det første spillet på pc'n, tok det ikke lang tid før spille crasha.

Instalerte GRAW 1, og det tok ikke lang tid før det måtte lukkes fordi det hadde gjort en alvorlig feil. Prøvde BF2, samme skjedde etter en liten stund. Jaja, tenkte jeg og formaterte pc'n på nytt med en annen norsk XP cd med SP 0, og instalerte SP2 manuelt (Har valid norsk XP nøkkel)

Instalerte de samme spillene og samme skjedde igjen, men det crashet ikke så ofte. Lastet ned MoH Airborne demo'en, og det tok ikke lan tid før det måtte også lukkes pga "alvorlig feil".

Jeg har oppdatert BIOS og andre drivere, men uten hjelp. Kjøpte jo pc'n for spilling, men det går jo nesten ikke ann siden spillene bare crasher..

Er det noen som vær så snill kan hjelpe meg? Ganske kjedelig situsajon siden jeg har brukt ganske mye penger på dette..

Bilde av GRAW2 feilmeldingen:

post-128349-1187947093_thumb.jpg

Endret av Quast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for rådene. Hvor lang tid tar en slik prime95 test? Satt den på en slik torture test, og slik har den stått i 5 timer.. Men magefølelsen min sier det er RAM'n som ikke oppfører seg som den skal. Har tilgang til PC5300 DDRII ram som jeg skal prøve i løped av morgendagen..

Edit: 0 errors, 0 warnings so far..

Alt funka fint i 3Dmark06.. 9438 u-klokka.

Endret av Quast
Lenke til kommentar

5 timer torture test mener jeg skal være nåkk for å sjekke et uklokket system. Ingen feil i verken 3DMark eller Prime95... :hmm: Da vil jeg nesten tippe det er RAM`en som feiler..Har du mange brikker? Visst ja, prøv å kjør et spill med bare en brikke. (prøv begge)

Regner med du har nyeste chipset og grafikk drivere..

Lenke til kommentar

Det er RAM'n som ikke funker som den skal.. Prøvde RAM'n til lillebroren min, og har spilt i flere timer nå uten noen som helst form for crash. Så sender tilbake RAM'n på angreretten og kjøper nytt. Noen forslag til stabilt og raskt DDR2 PC2-4300/6400/5300 ram på rundt ~1000 kr?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bumper min gamle tråd.

Da er endelig ny RAM på plass, GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB.

Jeg har i mellomtiden brukt en PC-5300 1GB brikke, og alt ha fungert helt greit. Men akkurat samme problem oppsto som jeg har beskrevet tidligere i tråden, da jeg puttet i mitt nye RAM i dag. Men etter en liten titt i CPU-Z, så jeg med en gang som muligens er problemet. Den RAM'n jeg satt i skal ha en spenning på 2.1V, mens i CPU-Z står det bare 1.8V. Samtidig så ser det ut som timingen er feil.

post-128349-1189273606_thumb.jpg

Jeg har gått gjennom BIOS, men har ikke funnet der man skal stille på timings, samtidig som jeg har prøvd å sette volten til 2.1V, uten at det ga noe utslag i CPU-Z. Hva pokker skal jeg gjøre nå?

HK: Gigabyte GA-N650SLi-DS4, men nyeste BIOS installert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...