Quast Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Min gamle traver ble nylig byttet ut med et helt nytt oppsett: Gigabyte GA-N650SLi-DS4 Gainward GeForce 8800GTS 640MB Corsair TWIN2x PC6400 DDR2 CL5 (CM2X1024A-6400 Dimm's) Corsair HX520 strømforskyning Formatert og instalert helt fersk XP pro, men da jeg instalerte Ghost Recon Advanced Warfighter 2 som det første spillet på pc'n, tok det ikke lang tid før spille crasha. Instalerte GRAW 1, og det tok ikke lang tid før det måtte lukkes fordi det hadde gjort en alvorlig feil. Prøvde BF2, samme skjedde etter en liten stund. Jaja, tenkte jeg og formaterte pc'n på nytt med en annen norsk XP cd med SP 0, og instalerte SP2 manuelt (Har valid norsk XP nøkkel) Instalerte de samme spillene og samme skjedde igjen, men det crashet ikke så ofte. Lastet ned MoH Airborne demo'en, og det tok ikke lan tid før det måtte også lukkes pga "alvorlig feil". Jeg har oppdatert BIOS og andre drivere, men uten hjelp. Kjøpte jo pc'n for spilling, men det går jo nesten ikke ann siden spillene bare crasher.. Er det noen som vær så snill kan hjelpe meg? Ganske kjedelig situsajon siden jeg har brukt ganske mye penger på dette.. Bilde av GRAW2 feilmeldingen: Endret 24. august 2007 av Quast Lenke til kommentar
colakork Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Kan virke som en eller flere av komponentene i datamaskinen er defekt. Har du prøvd med et annet skjermkort, eller annet minne? Prøv det, og se om saken blir bedre. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg ville "testet" hardware med diverse tester først. Last ned Prime95 og kjør stress test for å sjekke CPU og minnet. Kjør Memtest for å sjekke om noen av modulene er defekt. Og til slutt 3DMark for å teste skjermkortet. Lykke til! Lenke til kommentar
Quast Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Takk for rådene. Hvor lang tid tar en slik prime95 test? Satt den på en slik torture test, og slik har den stått i 5 timer.. Men magefølelsen min sier det er RAM'n som ikke oppfører seg som den skal. Har tilgang til PC5300 DDRII ram som jeg skal prøve i løped av morgendagen.. Edit: 0 errors, 0 warnings so far.. Alt funka fint i 3Dmark06.. 9438 u-klokka. Endret 24. august 2007 av Quast Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 5 timer torture test mener jeg skal være nåkk for å sjekke et uklokket system. Ingen feil i verken 3DMark eller Prime95... Da vil jeg nesten tippe det er RAM`en som feiler..Har du mange brikker? Visst ja, prøv å kjør et spill med bare en brikke. (prøv begge) Regner med du har nyeste chipset og grafikk drivere.. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Testet minnet med memtest86? (http://www.memtest86.com/) Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) prime95 kan feile selv først etter mange timer med torturtest. Min feiler etter et halvt døgn grunnet minnefeil. Test med memtest86. Endret 24. august 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Quast Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Det er RAM'n som ikke funker som den skal.. Prøvde RAM'n til lillebroren min, og har spilt i flere timer nå uten noen som helst form for crash. Så sender tilbake RAM'n på angreretten og kjøper nytt. Noen forslag til stabilt og raskt DDR2 PC2-4300/6400/5300 ram på rundt ~1000 kr? Lenke til kommentar
Korka Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Geil Ultra PC6400 DDR2 2x1gb.. finner den i prisguiden Lenke til kommentar
radivx Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Gi beskjed til nettbutikken om at de ikke virker. Hvis du bare "angrer" så kan det være de tar det for å prøve å lure dem. I verste fall selger de en demovare som ikke virker. Lenke til kommentar
Quast Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Bumper min gamle tråd. Da er endelig ny RAM på plass, GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB. Jeg har i mellomtiden brukt en PC-5300 1GB brikke, og alt ha fungert helt greit. Men akkurat samme problem oppsto som jeg har beskrevet tidligere i tråden, da jeg puttet i mitt nye RAM i dag. Men etter en liten titt i CPU-Z, så jeg med en gang som muligens er problemet. Den RAM'n jeg satt i skal ha en spenning på 2.1V, mens i CPU-Z står det bare 1.8V. Samtidig så ser det ut som timingen er feil. Jeg har gått gjennom BIOS, men har ikke funnet der man skal stille på timings, samtidig som jeg har prøvd å sette volten til 2.1V, uten at det ga noe utslag i CPU-Z. Hva pokker skal jeg gjøre nå? HK: Gigabyte GA-N650SLi-DS4, men nyeste BIOS installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå