Gå til innhold

nokia E65 - batteri går fort tomt, tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hey, noen som har ideer hvordan batteriet til nokia E65 varer lenger? blir jo tømt etter 3 dager, er det normalt? min gamle nokia klarte minst en uke med en lading. har lest noen som har skrudd av programvare eller lignende på E65, men hvordan gjøres det?

9348241[/snapback]

3 dager er normalt for en del av Nokias telefoner, ved moderat+ bruk.

Men anbefaler at du skrur ned lysstyrke, ev. skrur av bluetooth, skrur litt på skjerminnstillinger hvis mulig (lys på skjermen av så fort som mulig, etc), og ser om det funker.

Og hvis mobilen er helt ny, tar det noen ladinger før batteriet kommer opp på det nivået den skal ligge på.

Min nye 6120 varte ca 48 timer etter første lading, 20 timer (!) andre lading, og etter tredje lading har den nå vart i over tre døgn, og har fortsatt litt å gå på.

Lenke til kommentar
Ja det er viktig å lade den helt ut, for så helt opp igjen.

Ikke lade den når den er nede på 70%.

Men det er jo bare de første gangene da...

9349576[/snapback]

Dette gjelder som sagt kun de første gangene du lader telefonen.

Denne telefonen kan helt sikkert klatt lades etter hvert.

Lenke til kommentar
hey, noen som har ideer hvordan batteriet til nokia E65 varer lenger? blir jo tømt etter 3 dager, er det normalt? min gamle nokia klarte minst en uke med en lading. har lest noen som har skrudd av programvare eller lignende på E65, men hvordan gjøres det?

9348241[/snapback]

Hei

3 dager , da synes jeg du har fått deg en god telefon. Jge klarte max 2 dager med min E65. Noen dager så klarte jeg kun 1,5 og det irriterte meg såpass at jeg byttet tlf.

Men tlf ellers er ok.

Nå prøver jeg en SE P1 som har fått mye skryt for batteriet. Ser ut som denne holder noe lenger ja.

Lenke til kommentar
Ja det er viktig å lade den helt ut, for så helt opp igjen.

Ikke lade den når den er nede på 70%.

Men det er jo bare de første gangene da...

9349576[/snapback]

Det er feil. Med dagens batterier så funker det ikke sånn. Det er bare å lade litt nå og da, de skal ikke ta skade av det. Det er laget en artikkel om dette på amobil.no :)

Lenke til kommentar

ok, har justert på lys-innstillinger nå, har faktisk vart litt lenger nå.

men 2 andre spørsmål:

1. hvordan kan jeg skru av 3G eller EDGE? finner ikke noe sted eller er det ikke mulig?

2. når jeg slår av mobilen og slår på igjen, så glemmer den klokka og datoen, hvorfor det? det var ikke slik på nokia 6230i... så jeg får bare bruke alarmen når den står på, den bruker del batteri om natta da, unødvendig liksom.

Lenke til kommentar

Er ganske normalt at de ikke varer mer enn 3 dager på en ladning.

Likevel, det kan jo være du dreit deg ut på første lading. Sluntrer alltid unna den, og sliter med dårlig batteri for alltid :p

Vet ikke hvor mye det har å si lengre, om det gjør noe i det hele tatt.

Det er vel forøvrig en Symbian telefon det der, eller? De drikker vel godt med batteri.

Lenke til kommentar

ja eller kjøpt et ekstra batteri som du alltid har med deg i jakkelommen eller noe, men ærlig talt, kan du ikke bare lade den om natten da?

Skjønner ikke hva som er problemet. Ja, Nokia har laget en sugen telefon som spiser batteri fort som bare rakkærn, lev med det :p

hehe, okey, det var litt drastisk, men du skjønner hva jeg vil fram til...

Lenke til kommentar

Akkurat dette med hva som er normalt forbruk av batteri på en telefon er veldig vanskelig å si.

Noen ringer mye, andre sender mye sms.

Noen igjen bruker alle funksjonene telefonen er god for.

Batteriet vil dermed vare fra flere dager til bare noen timer.

Min E65 varer ca 5-9 timer hver dag, og jeg synes det er rimelig bra. Da brukes den til ringing, sms, mail, blåtann osv uavbrutt gjennom hele arbeidsdagen.

Det jeg har opplevd størst forskjell på er å slå av blåtann og 3G og redusere lysstyrken på skjermen et par hakk. Blåtann trekker også rimelig mye strøm.

Kan du slå av, eller bruke disse funksjonene minimalt, vil batteriet holde ganske mye lenger mellom hver lading.

Lenke til kommentar
når jeg slår av mobilen og slår på igjen, så glemmer den klokka og datoen, hvorfor det? det var ikke slik på nokia 6230i... så jeg får bare bruke alarmen når den står på, den bruker del batteri om natta da, unødvendig liksom.

9360171[/snapback]

noen som vet om dette?

ja eller kjøpt et ekstra batteri som du alltid har med deg i jakkelommen eller noe, men ærlig talt, kan du ikke bare lade den om natten da?

Skjønner ikke hva som er problemet. Ja, Nokia har laget en sugen telefon som spiser batteri fort som bare rakkærn, lev med det :p

hehe, okey, det var litt drastisk, men du skjønner hva jeg vil fram til...

9362558[/snapback]

jeg har mine grunner til å ikke kunne lade den hver natt da... liker best nokia anyway, er min 5. eller 6. nokia nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...