RamGuy Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Vurderer å anskaffet et nytt "ADSL-modem" nå. PC-en min skal være direkte oppkoblet på modemet, mens resten av huset kobler seg opp trådløst på en D-Link DIR-655 router vi skal ha koblet på modemet. Har lyst på en rask og veldig stabilt modem, noe i samme kvalitet som DIR-655 på router siden, som kanskje er den best ytende routern som er å finne på markedet idag. Jeg har funnet frem to alternativer: 1: D-Link DSL-380T 2: D-Link DSL-2320 Er det noen som har erfaringer med disse? Er de å anbefale? Hvordan yter de? Og vet noen om det finnes en norsk butikk som selger DSL2540? Klarer ikke å finne noen tester eller anbefaling av ADSL-modem på nettet. Endret 24. august 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
Konge Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 DSL-380T kjører helt stabilt på min NGT linje med en DGL-4300 router bak . Kjøp uansett ikke en router til så den DSL-584T som du linker til er bortkastet og det samme gjelder den DSL2540 . Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 (endret) DSL-380T kjører helt stabilt på min NGT linje med en DGL-4300 router bak . Kjøp uansett ikke en router til så den DSL-584T som du linker til er bortkastet og det samme gjelder den DSL2540 . 9348428[/snapback] En DSL-380T er et reint modem, uten noen "router-funksjoner"? Skjønner jo at router-funksjoner er temmelig overfladisk, når vi skal ha en DIR-655 uansett. Hva med en D-Link DSL-2320 hvordan er den iforhold til en D-Link DSL-380T? De er jo begge rene modem. Uten noen router-funksjoner, men hvordan yter de iforhold til hver andre også lignende? Er det eventuelle andre modem som yter bedre enn disse? Finnes det en side med tester av ADSL-modem? Vi tenkte også kanskje å anskaffe en D-Link DAP-1353 isteden for en D-Link DIR-655 i-og-med at vi egentlig ikke trenger selve router-funksjonene i en DIR-655, siden all sikkerhet, brannmur osv.. skal deaktiveres uansett. Og hvis jeg ikke tar helt feil da, så er det da likså greit med et akksespunkt isteden for en router? Er ikke en DAP-1353 mer eller mindre en DIR-655 uten router-funksjoner, eller er jeg helt på jordet nå? Endret 24. august 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
Konge Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Jeg kunne selvfølgelig ha skrevet bare JA men det var denne 14 tegn regelen da .. Jeg får ikke DSL-380T til å knele vertfall og belastingen er høg uten å gå i detalj . Sorry men du skrev ikke "Vi tenkte også kanskje å anskaffe en D-Link DAP-1353 isteden for en D-Link DIR-655 i-og-med at vi egentlig ikke trenger selve router-funksjonene i en DIR-655, siden all sikkerhet, brannmur osv.. skal deaktiveres uansett." Gjorde du virkelig det ? Med hensyn til de tre siste ordene vertfall . Du trenger ikke routerfunskjoner sier du og du skal ha ett rent modem i tillegg . Du vet at du dermed ikke kan få netttilgang til mere en 1 pc om gangen men det var vel det som var planen Endret 25. august 2007 av Konge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå