melli123 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Jeg er interessert i å senke en Honda Civic Hatchback, og har tatt noen mål ect. Jeg lurer egentlig bare på om det er noen her inne som har Civic, og kunne kommet med tips. Det som er med Civicene er at de har veldig stort mellomrom mellom hjul og hjulbue, og dette er ikke videre pent etter man har satt på 17 dim felger. Kan rett og slett se litt ut som en offroader. Men uansett, tanken bak senkingen er at hjulene skal smooth følge hjulbuen, og ikke, jeg understreker ikke skal komme innunder. Dette er ganske viktig, siden jeg synes ikke det er noe pent, og er ikke int. i å gjennomføre på bilen min. Jeg har kun sett på fjærer, siden coilovers vil koste nesten en fjerdedel av det bilen kosta, og det mener jeg er unødvendig å gjøre på en så gammel bil. Noen som har gjort no àla det jeg vil gjøre, altså kun byttet til senkefjærer, UTEN å ha bytta dempere? Og hvordan vil dette merkes på bilen eventuelt. Jeg er også litt usikker på hvor mye jeg eventuelt skal senke den for å få den slik jeg vil ha den, så hvis noen har disse målene, eller kan hjelpe meg på en annen måte hadde jeg satt kjempestor pris på dette. Eller hvis noen har noe viktig anngående temaet er det bare å komme med det. Jeg tar imot all slags hjelp. Ellers ha en god dag videre alle sammen. Mvh Vegard Melsom Endret 25. august 2007 av Vegard Melsom Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Når man kjøper senkefjærer får man jo oppgitt hvor mye de senker bilen. Deretter er det bare å ta mål, så ser du jo om dekka havner innunder hjulbua eller ikke. Og gjør de det, så får du går ned i profil på dekka. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Har du Civic selv? eventuelt har du noen tips? trenger man nye dempere eller holder de orginale? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg har desverre ikke Civic HB selv, men har sett en del av dem og vært interessert i bil en god stund. Man kan beholde demperne om de er i god stand, men om de er sliten kan du jo skifte de i samme slengen. Da er kanskje et skikkelig senkesett m/ dempere og alt på sin plass. Om du bare skal ha fjærer går det også helt fint. Uansett hva du velger er det viktig at du får greie på hvor mye fjærene senker bilen, siden du vil ha dekka "utafor" hjulbuen. Sånn info får du nok oppgitt der du kjøper fjærer. Lykke til! Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Jo takk skal du ha. Bilen var nettopp på EU godkjenning og der sa de ingenting på demperne, så jeg regner med at de er OK, så jeg trenger ikke bytte de da tenker jeg. Ja jeg skal se litt nøyere på hva jeg må ha,men det er ikke noe annet man burde vite før man senker den? Den vil nok oppføre seg litt annerledes på veien, men noe alvorlig man burde vite om? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Bilen vil, som du sikkert allerede vet, bli stivere, så kjøreegenskapene blir nok bedre. Kort sagt er det ikke mye å si, bare ikke kjør like fort over fartsdumpene heretter. Kjett å smelle nedi. Hehehe... Igjen, lykke til! Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 jo takk for det... Lenke til kommentar
Faber Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 jo takk for det... 9351153[/snapback] kjøp deg noen tuv godkjente fjærer. har selv senket min 40/40 å har akkurat passe mellomrom, ikke for høy eller lav. vil ikke anbefale 60/60 eller 60/40 for det blir for lavt, og kjøring blir ikke like komfortabel. har selv en civic;) Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 det er godt å høre. da kan jeg nok gjøre det samme. hvilken dim har du på felgene da? for jeg sliter litt med at dekket går oppi bakfangern når jeg har mye vekt i baksete. Jeg har 205/40/17 Har du sliti med det samme? Lenke til kommentar
Faber Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 det er godt å høre. da kan jeg nok gjøre det samme. hvilken dim har du på felgene da? for jeg sliter litt med at dekket går oppi bakfangern når jeg har mye vekt i baksete. Jeg har 205/40/17Har du sliti med det samme? 9361081[/snapback] 205 er kanskje litt brei for en civic hb, har 195 selv, kan hende du kan få hjulbuene falset da, så slipper du sånnt. men jeg er ikke pro på civic, så vil du ha masse svar på alle dine nåværende spm og fremtidige, så er club-honda.org svaret:) Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 okey, du har senket din 40mm med 195, og det gikk helt bra? Jeg har jo sett civicer med bredere dekk lissom, så jeg skjønner ikke hva som er problemet, men jeg finner vel ut av det. Men du måtte også senke den fordi det ser latterli ut når det er så stort mellomrom mellom hjulbue og hjule sant? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 205 er kanskje litt brei for en civic hb, har 195 selv, kan hende du kan få hjulbuene falset da, så slipper du sånnt. men jeg er ikke pro på civic, så vil du ha masse svar på alle dine nåværende spm og fremtidige, så er club-honda.org svaret:) 9361343[/snapback] Falset? Det er boktrykkerfagspråk for å brette ei side i to. Jeg tror du mente valset? Altså, å rette ut hjulbuene. Det er mye plass å hente der, men det koster... Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 750 per skjerm eller noe slikt, verdt det. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 http://forum.club-honda.org fint sted å spørre på Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 ja jeg har sett litt rundt der...takk for alle svar. Jeg har jo hørt at det er greit å senke civicen, og det er jo uttallig civicer rundt om i verden som blir senket og det har jo gått greit så. Jeg tror jeg går for 40-40mm. Det burde gå fint. men hvis noen har noe tips eller hva jeg burde kjøpe kan de godt komme me det. Setter stor pris på hjelpen jeg kan få... Vegard Melsom Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Hey igjen. Noen som har noen erfaringer fra Astina.dk? Jeg vurderer å bestille derfra, men jeg aner ingenting om de. Eneste jeg vet er at det ligger i danmark. Noen som har handla fra de? mvh Vegard Melsom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå