-kristoffer- Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Har kjøpt og montert en del nye komponenter. Dette inkluderer Asus P5K Deluxe/WiFi-AP 2 * GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB (Totalt 4GB) Intel Core 2 Quad Q6600 Oppå dette har jeg installert Vista 64bit. Men når jeg nå sjekker latency i cpu-z eller Everest står det at den er 32-5-2-12! Altså...cl32?! Dette er med alle minneinstillinger på auto i bios. Har også prøvd å stille minnet på 4-4-4-12 i bios, og da får jeg omtrent det samme, men litt andre verdier mener jeg å huske. (32-5-5-15 eller noe sånt). Jeg har også prøvd med bare to av minnebrikkene i maskinen, men får samme resultat. Jeg skal se om det kan finnes en nyere bios å laste ned, men nå tror jeg det er noe galt med Asus sine nettsider for jeg får ikke frem noen ting å laste ned. Jeg fikk under 5000 poeng i 3dmark (med 8800GTX) så det kan ikke bare være en avlesningsfeil. Noen tips? Endret 27. august 2007 av -kristoffer- Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Sjekk at du har siste versjon av CPU-Z. P35-chipsett lagt til i siste versjon. CPU-Z Sjekk også for oppdatering til Everest. Du kjører Vista ja. Vel, hent siste driverne, evt. prøv BETA-drivere, om du tør. Jeg får vel omtrent dobbelt av deg, og 11000+ i 3DMark 06, om jeg bare klokker en god del, på 8800 GTS, med en E4300. Men det er i XP. Tillegg: Fremdeles problemer etter å ha prøvd siste versjoner av programmer og drivere? Det er mulig at det kan hjelpe å oppdatere BIOS, for CPU-Z avlesninger. Endret 24. august 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Fiksa det idag. Det funka med en bios-oppdatering. Nå blir avlesningen riktig. Den lave 3dmark-scoren skyldtes at jeg ikke hadde plugga i strømmen i begge kontaktene på skjermkortet. Det første til at det automatisk ble underklokket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå