Gå til innhold

Hvorfor skapte gud menneskene?

Anbefalte innlegg

"Forstår at det er pop å rakke ned på religioner og hellige skrifter, men det kan være greit å vite om fakta før man med all seriøsitet mener at "alt er bare et eventyr".

Så religion er fakta?, det er akkurat det folk gjør, setter fakta mot religion(oppspinn og massehysteri). Og kommer seirende fra det uansett hva man diskuterer.

Jeg vil faktisk være så frekk å si at kjansen for at bare 1% av bibelen stemmer overens med noe som har skjedd i virkeligheten. Er så latterlig lav.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje de klona seg, eller fysisk lagde nye gener ved å velge og vrake av atomer, sånn som lego byggesett.

9357157[/snapback]

Eller di som skrev det bare fant på noe søppel som folk slukte rått og det aldri har skjedd? sannsynligheten for det er 99%, kansje mer. Jeg blir dårlig av at folk kan tro på noe sånt her, helt seriøst.

9357215[/snapback]

Kan ikke si jeg tror på adam og eva, men gidder ikke skrike rundt over hvor patetiske folk som tror på det er og hvor tåpelig og at de ikke har livets rett (Ja, overdrivelse). Men betyr dette at du ikke tror på noe du leser da? FOrdi du fysisk ikke kan se hva som blir sagt/vist osv osv? Global oppvarming er et eksempel, mange velger å tro at det er menneskeskapt, mange velger å tro at det ikke er menneskeskapt (et eksempel, ikke en diskusjon).

Lenke til kommentar
Kanskje de klona seg, eller fysisk lagde nye gener ved å velge og vrake av atomer, sånn som lego byggesett.

9357157[/snapback]

Eller di som skrev det bare fant på noe søppel som folk slukte rått og det aldri har skjedd? sannsynligheten for det er 99%, kansje mer. Jeg blir dårlig av at folk kan tro på noe sånt her, helt seriøst.

9357215[/snapback]

Kan ikke si jeg tror på adam og eva, men gidder ikke skrike rundt over hvor patetiske folk som tror på det er og hvor tåpelig og at de ikke har livets rett (Ja, overdrivelse). Men betyr dette at du ikke tror på noe du leser da? FOrdi du fysisk ikke kan se hva som blir sagt/vist osv osv? Global oppvarming er et eksempel, mange velger å tro at det er menneskeskapt, mange velger å tro at det ikke er menneskeskapt (et eksempel, ikke en diskusjon).

9357274[/snapback]

Global oppvarming har ikke noe å si, vi er tomme for fossile brennstoffer om 30 år uansett. Det at dem hogger regnskogen har heller ikke noe å si, for 95 - 96% oxygen her på jorden blir produsert under vann.

Lenke til kommentar
Det var ikke spørsmålet, det var et eksempel. Du har valgt å tro en spesiell gruppe forskere og forkaster motparten sine argumenter. Ignorant og arrogant.

9357300[/snapback]

"en spesiell gruppe forskere"? Jeg snakker for alle seriøse forskere i hele verden.(utenom dem som er forpestet av religion), (eller arkeologer som finnes opp latterlige teorier).

Og hver så snill å ikke link meg til en teolog som sier ditt og datt om at kristendommen er sann osv. En teolog er ikke en forsker, en teolog er en som får betalt for å gjøre ingenting

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Jeg vil faktisk være så frekk å si at kjansen for at bare 1% av bibelen stemmer overens med noe som har skjedd i virkeligheten. Er så latterlig lav.

9357269[/snapback]

Hmm, i gamle testamentet er det jo ganske mye snakk om rent historiske hendelser, og endel hendelser i nytesteamentet er vel 'bevist' gjennom romerske oppføringer? Skulle tro langt mer enn 1% av det som omtales i bibelen faktisk har skjedd. Selvsagt da ting som ikke omhandler det overnaturlige :)

Lenke til kommentar
"Forstår at det er pop å rakke ned på religioner og hellige skrifter, men det kan være greit å vite om fakta før man med all seriøsitet mener at "alt er bare et eventyr".

Så religion er fakta?, det er akkurat det folk gjør, setter fakta mot religion(oppspinn og massehysteri). Og kommer seirende fra det uansett hva man diskuterer.

9357269[/snapback]

Nå må du lese det jeg skriver. Jeg har ikke påstått at religion er fakta. Jeg snakker om historiske fakta som bekrefter deler av de religioner vi har idag. De kan vi ikke overse.

Lenke til kommentar
Det var ikke spørsmålet, det var et eksempel. Du har valgt å tro en spesiell gruppe forskere og forkaster motparten sine argumenter. Ignorant og arrogant.

9357300[/snapback]

"en spesiell gruppe forskere"? Jeg snakker for alle seriøse forskere i hele verden.(utenom dem som er forpestet av religion), (eller arkeologer som finnes opp latterlige teorier).

Og hver så snill å ikke link meg til en teolog som sier ditt og datt om at kristendommen er sann osv. En teolog er ikke en forsker, en teolog er en som får betalt for å gjøre ingenting

9357313[/snapback]

ALLE seriøse forskere har ikke blitt enige. Du som bare avkaster alle som er uenige som useriøse.

Lenke til kommentar

9357269[/snapback]

Nå må du lese det jeg skriver. Jeg har ikke påstått at religion er fakta. Jeg snakker om historiske fakta som bekrefter deler av de religioner vi har idag. De kan vi ikke overse.

9357336[/snapback]

Hvilke deler av religion? ingen historiske fakta som sier at noe overnaturlig noen gang har skjedd. Og siden all religion er basert på det over naturlige er ikke dette en gang verdig en diskusjon(men jeg kjeder meg så kjør på :) )

Lenke til kommentar
.. Jeg snakker for alle seriøse forskere i hele verden..

9357313[/snapback]

Wow, heftig uttalelse :D

9357349[/snapback]

Jeg snakker for alle nordmenn når jeg sier invandrere snylter på skatten og sosialen.

9357355[/snapback]

Utenom nordmenn som selv snylter på skatten, jeg hadde parenteser bak utalelsen min om alle forskerne i verden, som dekker faktisk den delen som ikke er enig

Lenke til kommentar

9357313[/snapback]

9357349[/snapback]

Jeg snakker for alle nordmenn når jeg sier invandrere snylter på skatten og sosialen.

9357355[/snapback]

Utenom nordmenn som selv snylter på skatten, jeg hadde parenteser bak utalelsen min om alle forskerne i verden, som dekker faktisk den delen som ikke er enig

9357370[/snapback]

så du sier at alle som ikke er enige med deg på den biten er useriøse eller religiøse tullinger?

Lenke til kommentar
Hvilke deler av religion? ingen historiske fakta som sier at noe overnaturlig noen gang har skjedd. Og siden all religion er basert på det over naturlige er ikke dette en gang verdig en diskusjon(men jeg kjeder meg så kjør på :) )

9357352[/snapback]

*sukk* Jeg snakker ikke om mirakler og slikt. Jeg snakker om historiske fakta. At en viss Jesus fra Nasaret eksisterte, og store deler av jødenes historie. Alt dette er like pålitelig som at Romerriket har eksistert. Skrevet ned i samme kilder osv.

Lenke til kommentar

9357313[/snapback]

9357349[/snapback]

9357355[/snapback]

9357370[/snapback]

så du sier at alle som ikke er enige med deg på den biten er useriøse eller religiøse tullinger?

9357383[/snapback]

Jeg sier ikke at religiøse er tullinger, jeg sier at religion er tullete. Jeg sier ikke at forskere som sier mot meg på det er tullete, men forskningen deres er det.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar

9357313[/snapback]

9357349[/snapback]

9357355[/snapback]

9357370[/snapback]

9357383[/snapback]

Jeg sier ikke at religiøse er tullinger, jeg sier at religion er tullete. Jeg sier ikke at forskere som sier mot meg på det er tullete, men forskningen deres er det.

9357410[/snapback]

Så du har gjort deg opp en mening og holder deg til den, avkaster alt annet? Ja/nei, gidder ikke tolke sånne lange svar.

Lenke til kommentar

9357370[/snapback]

To ting:

Biten om at du personlig er talerør for alle seriøse forskere i hele verden er en veldig heftig påstand.

Biten om at du definerer alle seriøse forskere i hele verden som enig med deg ved å ekskludere alle som ikke er enige fra gruppen 'seriøse forskere' er også en veldig heftig påstand.

For orden skyld så tar jeg med parantesene dine :.(utenom dem som er forpestet av religion), (eller arkeologer som finnes opp latterlige teorier).

Så, for å gjøre påstanden riktig så må man bevise at de forskere som er uenig med deg enten er "forpestet av religion" eller "arkeologer som finner opp latterlige teorier". Tror det burde være mulig å finne en ateistisk forsker som ikke er arkeolog som ikke er enig med deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...