Inc2000 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Spørsmål til de kristne. Mitt spørsmål er ganske så enkelt : "Hvorfor skapte gud menneskene?" Har litt problemer med å se motivasjonen, for å skape oss. Var det for at noen skulle tilbe han? Var det for å være snill/slem? Kom gjerne med noen gode teorier på dette. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Er ikke særlig kristen av meg, men tillater meg å komme med et innspill likevel. Jeg trodde tanken var at han gjorde det for å være snill/god. De fleste av oss er glad for at vi er i live/har et liv. Hvis du da er av den oppfatning at gud har gitt deg det livet må vel grunnen være at han er god. Rett og slett en knakandes hyggelig kar han derre gud med andre ord:-) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Personlig er ikke dette min oppfatning. Lenke til kommentar
Inc2000 Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Burde kanskje også fått med at jeg selv ikke tror på noe gud. Er litt derfor jeg lurer. Har store problemer med å se hva som var grunnen hans. Hvis han er en sånn snill fyr, så burde han vel ikke skapt et så destruktivt vesen? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Kanskje han ville ha litt skryt for at han hadde lagd jorda. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Kanskje han ville ha litt skryt for at han hadde lagd jorda. 9349065[/snapback] ajaja, gud som er perfekt klarte å lage disfunksjonelle mennesker. BRA JOBBA GUD! Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Eller kansje dette er den teiteste diskusjonen noensinne, fordi gud og religion er 100% sprøyt og oppspinn? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Eller kansje dette er den teiteste diskusjonen noensinne, fordi gud og religion er 100% sprøyt og oppspinn? 9353164[/snapback] Herri jemini, da! Han sier jo i åpningsposten at det er et spørsmål til de kristne på forumet. Om du ikke har noe annet å bidra med enn å poste "religion er tull, bli med i blåhvalismen" i hver eneste tråd ser jeg ikke poenget med å poste i det hele tatt. Lenke til kommentar
grimsbo Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Han ville ha undersåtter. Hvilken flere grunner trenger man? Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Hva skal man med undersåtter når man er allmekig? Man kan jo gjøre som man vil, uten at det koster en eneste kalori Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Eller kansje dette er den teiteste diskusjonen noensinne, fordi gud og religion er 100% sprøyt og oppspinn? 9353164[/snapback] Herri jemini, da! Han sier jo i åpningsposten at det er et spørsmål til de kristne på forumet. Om du ikke har noe annet å bidra med enn å poste "religion er tull, bli med i blåhvalismen" i hver eneste tråd ser jeg ikke poenget med å poste i det hele tatt. 9353183[/snapback] Jeg må jo rakke ned på alt annet for å få med fler i blåhvalismen? De kristne dro på korstog, jeg poster på forum. Endret 24. august 2007 av Lafs Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Kanskje han ville ha litt skryt for at han hadde lagd jorda. 9349065[/snapback] ajaja, gud som er perfekt klarte å lage disfunksjonelle mennesker. BRA JOBBA GUD! 9349412[/snapback] Spesielt når de var skapt i hans bilde. Altså, ellers har han et elendig selvbilde, eller så er han ikke perfekt. Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Kanskje han ville ha litt skryt for at han hadde lagd jorda. 9349065[/snapback] ajaja, gud som er perfekt klarte å lage disfunksjonelle mennesker. BRA JOBBA GUD! 9349412[/snapback] Spesielt når de var skapt i hans bilde. Altså, ellers har han et elendig selvbilde, eller så er han ikke perfekt. 9356013[/snapback] Hvorfor skulle "gud"(som ikke finnes) skryte av å lage tellus hvis han har laget tusenvis av milliarder av galaxer, med tusenvis av milliarder stjerner i? mennesker og jorda(tellus) er ingenting i kosmisk sammenheng Endret 25. august 2007 av Lafs Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Kanskje han ville ha litt skryt for at han hadde lagd jorda. 9349065[/snapback] ajaja, gud som er perfekt klarte å lage disfunksjonelle mennesker. BRA JOBBA GUD! 9349412[/snapback] Spesielt når de var skapt i hans bilde. Altså, ellers har han et elendig selvbilde, eller så er han ikke perfekt. 9356013[/snapback] Hvorfor skulle "gud" skryte av å lage tellus når han har laget tusenvis av milliarder av galaxer, med tusenvis av milliarder stjerner i? mennesker og jorda(tellus) er ingenting i kosmisk sammenheng 9356569[/snapback] Det er ikke du heller, så slutt og hev deg over andre. Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Har ikke hevet meg over noen. Bare sier min mening. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Du rakker ned på alle religiøse og skriver med en nedlatende tone. Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Du rakker ned på alle religiøse og skriver med en nedlatende tone. 9356596[/snapback] Jeg rakker ikke ned på religiøse, jeg hakker ned på religion. stor forskjell der. om dem velger å ta seg nær av det er ikke mitt problem. Dere må gjerne rakke ned på ateisme, helt greit for meg. Siden ateisme ikke er noe, så trenger jeg ikke forsvare det heller. Religion er heller ingenting, at folk forsvarer ingenting skjønner jeg bare ikke. Forklar meg hvorfor Endret 25. august 2007 av Lafs Lenke til kommentar
messo Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Bibelen sier at Gud skapte menneskene for å ha felleskap med dem. Sosiale motiver altså Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Så den almektige, uovervinnelige, perfekte, supermegakjempekule gud har også behov? O.o Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Du rakker ned på alle religiøse og skriver med en nedlatende tone. 9356596[/snapback] Jeg rakker ikke ned på religiøse, jeg hakker ned på religion. stor forskjell der. om dem velger å ta seg nær av det er ikke mitt problem. Dere må gjerne rakke ned på ateisme, helt greit for meg. Siden ateisme ikke er noe, så trenger jeg ikke forsvare det heller. Religion er heller ingenting, at folk forsvarer ingenting skjønner jeg bare ikke. Forklar meg hvorfor 9356613[/snapback] Ikke si dere, jeg er ikke kristen. Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Du rakker ned på alle religiøse og skriver med en nedlatende tone. 9356596[/snapback] Jeg rakker ikke ned på religiøse, jeg hakker ned på religion. stor forskjell der. om dem velger å ta seg nær av det er ikke mitt problem. Dere må gjerne rakke ned på ateisme, helt greit for meg. Siden ateisme ikke er noe, så trenger jeg ikke forsvare det heller. Religion er heller ingenting, at folk forsvarer ingenting skjønner jeg bare ikke. Forklar meg hvorfor 9356613[/snapback] Ikke si dere, jeg er ikke kristen. 9356846[/snapback] Dere betyr ikke deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå