Maranello Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Skal invistere i videoredigeringsprogram til mitt Sony trv950 kamera, og lurer på hva som er det mest brukevennlige og beste programmet...? Folk anbefaler som regel det som de bruker selv, for det de har ikke prøvd andre, men er glad for alle svar Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 jeg liker premiere best. Det er brukervennlig og jeg lærte meg det fort. Det har mange fine effekter. MEEEN, det er dyrt hvis du skal kjøpe det Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Jeg bruker selv tre program : - Windows Movie Maker 2.0, Gratis (Hvis du har XP) og meget enkelt - Pinnacle Studio 7, litt mer avansert, billig og greit - Adobe Premiere. ALLE muligheter (Hvis du vil bruke hele natta...) Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hei! Dersom du ikke har redigert tidligere, eller har noen form for erfaring med digitalredigering vil jeg anbefale deg å starte med Pinnacle Studio 8. Dette er et lettfattelig program, som gjør jobben til en lek. Programmet er enkelt å sette seg inn i uten altfor mange parametere som må settes opp. Studio 8 er et billig program som faktisk har utrolig mye å tilby, tatt prisen i betraktning. Jeg mener at det er mulig å laste en testversjon, men er litt usikker på hvor du finner det. foregående versjon Studio 7 finner du HER Hovedprinsippene er mer eller mindre de samme for begge versjonene. Av tyngre programmer kan jeg anbefale et meget bra program som heter Ulead Media Studio Pro 6.5, test versjon av dette finner du HER Eller så kan du prøve deg på AVID DV Express 3.5 som du må bruke litt fantasi for å laste ned. Etter hva jeg kjenner til finnes det ingen offisiell side for nedlasting. Min anbefaling: Start med Studio 7 eller 8, og jobb deg videre derfra. Lykke til! Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 DemoCD av Studio 8 kan bestilles på http://www.pinnaclesys.com Ellers kan nevnes Ulead Mediastudio Pro, demo på http://www.ulead.com Den er nesten i klasse med Adobe Premiere. Jeg fikk med Ulead Videostudio til noe jeg kjøpte, men den virket for treg og dårlig. Jeg bruker bare Pinnacle Studio 8 nå. Jeg har som regel ikke bruk for blåskjermeffekter eller at videoen flakser hit og dit. Blant annet det med automatisk å splitte opp capturefila i enkeltklipp er gull verdt. Jeg har prøvd flere av disse enklere tingene som EditStudio og andre som følger med diverse blader og DV-kort, men de faller igjennom. Lenke til kommentar
Brumle Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Helt enig med det som er sagt om Pinnacle det er et meget fint og lettfatelig program, er selv en ordentlig krøkke når det gjelder nye program men dette satt som et skudd med en gang Lenke til kommentar
steira Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg har brukt Premiere ganske lenge men har funnet ut at Sonic Vegas video 4.0 er et like så godt program (Kanskje bedre). Der finns mange plugins som er meget gode. Veldig Kjapt å lære. Rendrer bare effekter du legger på er et fint valg. Efekter i realtime. Løp og kjøp... Lenke til kommentar
shortCut Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Enig med steira! Vegas er ufattelig enkelt og lett å lære ( har versjon 3.5 selv). Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 bare for å spørre alle dere som synes adobe premiere er vanskelig. Er derre redde for å lære ting ? Skader ikke å lære seg det, og såfall ikke når det er så enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå