Gå til innhold

MSI 865PE Neo2-P Platinum Edition + S-ATA driver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg husker riktig... Til ICH5 burde sata-kontrolleren legge seg inn når OSet blir installert (WinXP SP2), og fungerer hvis den er enablet i BIOS.

Kontrolleren kommer evt. opp i enhetsbehandling under SCSI og RAID-kontrollere.

Er maskina oppe og går på en ide-disk nå, og sata-disken vises ikke i Min datamaskin? Eller prøver du å boote /installere OS på en sata-disk som ikke blir funnet og får feilmelding?

865PE Neo2-P Platinum Edition

Lenke til kommentar

På de 865PE/ICH5-kort jeg har hatt har det ikke vært nødvendig med spesifikke drivere til SATA-kontrolleren, den er vel integrert i brikkesettet. Har iallefall alltid kommet opp under "IDE ATA/ATAPI controllers" sammen med PATA. Har et kort fra MSI og et fra Asus akkurat nå i et par i maskinene, og der går det greit.

Lenke til kommentar
Jeg har et MSI 865PE Neo2-P Platinum Edition hovedkort. Problemet er at jeg ikke finner drivere til S-ATA kontrolleren som er innebygd i hovedkortet.

9347611[/snapback]

Gå til Intel og let opp et program som heter Chipset Identification Utility eller noe sånt.

Kjør det, og registrer navn og nummer på det chipsettet du har.

Deretter kan du finne Intel's drivere for nettopp dette chipsettet. Driverne for SATA-kontrolleren bruker å være integrert i dette.

Hvis du trenger en floppy med SATA-kontrollerdrivere til bruk under installasjon av Windows, så finner du sikkert det på samme sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...