Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil import lønner det seg?

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier.

Lønner det seg og importere ny bil.

Blitt forelsket i den nye suven til Mazda som kommer til Norge i 2008.

Norge tar ikke inn bensin utgaven så det er disel utgaven som kommer i 2008.

Satt og så på priser i tyskland og regnet litt på det. Sparer 50 000 hvis jeg importerer bilen. Den er anslått til og ligge rundt 650 000 i pris når den kommer til Norge.

I tillegg til kalkulator fra toll.no

Litt usikker men tror beregningene mine er korekt. Spørsmålet er vel hvor korekt er tallene som vises fra kalkulatoren. Noe som har erfaringer med det. At beløp blir mer mindre en det kalkulatoren viser.

Her ser du skjermdump av toll kalkulator

www.zafariqbal.net/Images/toll.jpg

Endret av Zafar Iqbal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

utifra det jeg ser på bildet du har lagt ved så sparer du på denne bilen ca 50-55 tusen kroner. vel iallefall på rent kjøp.

har du sjekket om garantien som du får ved kjøp i Tyskland vil være brukbar i Norge? eventuelt hvor lang er garantitiden? husk at ved kjøp i utlandet har du ikke forbrukerkjøpsloven å støtte deg på og dermed ingen reklamasjonsrett som man har i norge.

det jeg skriver her er jo selvfølgelig bare noe å tenke på vis det skulle skje noe galt...

Lenke til kommentar

Ser at engangsavgift + MVA er 592 899,-

Er det jeg som har misforstått eller må du plusse på salgssummen her i tillegg? I så vil denne bilen koste deg rundt 850.000 om salgssummen er 32000 euro, og det er vel ikke akkurat billigere.

Er kanskje ikke så rart at det kun er dieselversjonen dem skal selge i Norge?

Jeg håper jeg tar feil her, for det er helt meningsløst med slike avgifter, men jeg tror dessverre det er sånn det henger i sammen.

Lenke til kommentar
Ser at engangsavgift + MVA er 592 899,-

Er det jeg som har misforstått eller må du plusse på salgssummen her i tillegg? I så vil denne bilen koste deg rundt 850.000 om salgssummen er 32000 euro, og det er vel ikke akkurat billigere.

Er kanskje ikke så rart at det kun er dieselversjonen dem skal selge i Norge?

Jeg håper jeg tar feil her, for det er helt meningsløst med slike avgifter, men jeg tror dessverre det er sånn det henger i sammen.

9347755[/snapback]

ja det var det da.

Jeg har regnet på nytt med totalvekt på 1900 som er mer korekt.

og da fikk jeg pris på 542 000. Skal høre med tollvesenet om hvorvidt kalkulatoren viser alle utgifter eller om det kommer noe i tillegg.

Lenke til kommentar

Kalkulatoren viser alle avgifter som går til staten. Det viser den korrekt, hvorfor skulle den ikke gjøre det?

Det som kommer i tillegg er innkjøpspris, frakt, reise, forsikring osv. Hvis du ikke vet beløpene selv, forhør deg med noen erfarne importører. Tollvesenet vet det ihvertfall ikke.

Endret av buskmann
Lenke til kommentar
Kalkulatoren viser alle avgifter som går til staten. Det viser den korrekt, hvorfor skulle den ikke gjøre det?

Det som kommer i tillegg er innkjøpspris, frakt, reise, forsikring osv. Hvis du ikke vet beløpene selv, forhør deg med noen erfarne importører. Tollvesenet vet det ihvertfall ikke.

9349577[/snapback]

hehe.

Jeg har da ikke sagt at jeg forventer at tollvesenet skal gi meg priser på frak og forsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...