Gå til innhold

Trenger en skjermkort driver...

Tomzern

Anbefalte innlegg

Hei...Jeg trenger en bra driver som virker i WinXP til mitt S3 Savage4 skjermkort...Har nettopp oppgradert PC'en min og får ikke spillene som jeg har spilt før, til å funke lenger...Har oppgradert med nytt hovedkort (MSI kt4 ultra), ny prosessor (AMD Athlon XP2000+) og ny 256 mb ram...

Alt annet en spillene virker helt fint...Kan det være noe annet en skjermkortdirveren som er for gammel??

Mvh Tom-Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg vet ikke om noen drivere, men jeg anbefaler deg virkelig og spandere på deg selv et nytt sjermkort. kankjse et 8500le vis du ikke har så mye penger igjen. eller ett radeon 9000. Ukens tilbud på komplett er forresten et radeon 9700 kort til 2000 kr. det er meget bra.

Mvh kjetil

Lenke til kommentar
Hei...Jeg trenger en bra driver som virker i WinXP til mitt S3 Savage4 skjermkort...Har nettopp oppgradert PC'en min og får ikke spillene som jeg har spilt før, til å funke lenger...Har oppgradert med nytt hovedkort (MSI kt4 ultra), ny prosessor (AMD Athlon XP2000+) og ny 256 mb ram...

Alt annet en spillene virker helt fint...Kan det være noe annet en skjermkortdirveren som er for gammel??

Mvh Tom-Anders

Hehe...nice skjermkort, hva få du i 3DMARK2001SE? :lol:

Lenke til kommentar

Mvh Tom-Anders

Har du en AMD 2000+ med ett savage4 skjermkort :rofl:

hehehe det må være det største missforholdet av cpu kontra skjermkort jeg har hørt om :D

ja savage 4 chippen er fra 97/98 og er helt utdatert ,

[passer på en pentium fra 200-500 Mhz]

men til en maskin med forholdsvis nytt hovedkort og CPU er det ikke brukanes :(

Så spander på deg ett nytt skjermkort, ja alt er bedre enn Savage 4 ..

har du dårlig råd så gjør som meg , jeg gikk på QXL.no og kjøpte med ett Asus Geforce 2 Ultra til 350,- :yes: [var extra heldig]

Ja du får ett fett og helt OK grafikkort til enn 300-400 kr på QXL :D

gå får ett Geforce 2 GTS pro eller ultra... ser det er flere av dem til salgs der nå... :wink:

Har du mere penger så kjøp deg ett Radeon 8500 LE du får dem fra 700,- og oppover...

PS: Ikke kjøpe Radeon 9000 :( [ett meget dårlig kjøp i pris kontra ytelse] koster CA 1000,- og er mye dårligere enn ett 8500LE kort :x

Så betegnelsen 9000 er missvisende da 9000 så vidt yter bedre enn 7500 og mitt ultra kort og er mye dyrere :shrug:

sjekk selv tester av grafikkort her:

http://www6.tomshardware.com/graphic/20021...acharts-05.html

Uansett hva du velger , ALT er bedre enn Savage 4 på ditt system...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...