MysticoN Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Vet ikke om dette er rett plass å poste dette, men føler at jeg kan få bedre svar her enn på hjelp pc-en min virker ikke siden det er flere som kan med slikt her. Saken min er, at jeg har egentlig aldri hatt sikkerlige pc problemer før jeg fikk den pc-en jeg har no. den har "brukt opp" 2 psu'er, 5 Hd'er og kanskje et hovedkort (vet ikke om det er det som har tatt kvelden no).. Når jeg tenker meg så startet alle mine problemer etter jeg flyttet. huset er gammelt men strømnettet er "oppgradert". Det jeg har gjordt er, å dra kabel fra kjøkkenet til pc-en (får å få en sikkerlig jordet støpsel). kjøpte meg en slik liten boks som skal gjevne ut strøm linjene(?) og passe på at det ikke blir overspenning / verne mot strømbrudd osv. med andre ord en liten boks som skal ta vare på elektriske tinger. en liten morsom sak, når jeg slår av pc-en kutter den strømmen til alt som er koblet i "slave" kontaktene på den. Har ikke peiling på hva den heter men prøvde så godt jeg kan å forklare hva det er. Men tilbake til problemet. med det funket vel alt fint i 2 uker, før det klikket igjen, denne gangen får jeg ikke liv i pc-en. Kun svart skjerm når jeg slår den på. noe som tyder på at det mest sansynelig er PSU eller hovedkortet som her dødt, eller kanskje GPU. noen som vet om dette kan ha NOE med strømnettet å gjør eller om det kun er jeg som er EKSTREMT uhelding? Har Mist 500W PSU for andre gang (snart kanskje 3. gang) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå