Gjest Arveen Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Har en 6500 linje fra telenor. Tallet 6500 betyr jo 6500 kb/s, ikke sant? Det vil jo egentlig si 6,5 MB/s ? Når jeg laster ned (alle typer nedlasting) får jeg max 700-750 kb/s. Dette er jo langt ifra det linja egenlig skal klare, eller? Hører folk laster ned torrents med flere mb i sekundet. Har aldri opplevd det! Gogglet litt på dette of fant ut av at jeg måtte åpne porter i routeren min (ZyXEL Presige 660HW-T3) Kom meg greit inn i menyen til routeren, men skjønte ikke en ting av dette. Kunne noen smarte hoder gitt meg en oppskrift på hvordan jeg åpner porter? Vist det er det som må til da! Takk så lenge Endret 23. august 2007 av Arveen Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Har en 6500 linje fra telenor. Tallet 6500 betyr jo 6500 kb/s, ikke sant? Det vil jo egentlig si 6,5 MB/s ? Nei, dvs. 6,5 mbit linje, såvidt jeg vet. bit og byte omregning. mbit=megabit, MB=megabyte såvidt jeg veit. Når jeg laster ned (alle typer nedlasting) får jeg max 700-750 kb/s. Dette er jo langt ifra det linja egenlig skal klare, eller? Hører folk laster ned torrents med flere mb i sekundet. Har aldri opplevd det! Ikke langt ifra, med din linje skal du klare oppimot 1 MB/s ned såvidt jeg vet. Gogglet litt på dette of fant ut av at jeg måtte åpne porter i routeren min (ZyXEL Presige 660HW-T3) Kom meg greit inn i menyen til routeren, men skjønte ikke en ting av dette. Kunne noen smarte hoder gitt meg en oppskrift på hvordan jeg åpner porter? Vist det er det som må til da! Takk så lenge Portforward.com har det du trenger, forklart skrekkelig nøye, med bilder etc. Endret 23. august 2007 av Spankley Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Takk for svar. skal se litt på den siden du linka til. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Det er vel ellers også gode veiledninger på online.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå