Gå til innhold

Angående ny disk i Linux

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skulle installere en ny disk i min Ubuntu 7.04 boks. Eneste jeg gjorde var å koble den til, formatere til ext3, og montere den i share-forlderen (Media).

Vil share media-folderen da automatisk vokse med størrelsen på ny disk, eller er det noe mer som må gjøres? Synes Azeurus får mer scrape error nå...

post-3875-1187908598_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du monterer en disk på f.eks /share/nydisk så vil alt som legges i /share/nydisk legges på den nye disken. Hvis du derimot har filer i katalogen /share/ og monterer den nye disken på /share så vil ikke de filene som ligger i den katalogen før disken monteres være tilgjengelige.

Det du kan gjøre er å montere disken midlertidig på en annen katalog, flytte over filene fra /share og så montere disken på /share

Håper det hjelper.

Lenke til kommentar

Hmm..

Det er bare litt merkelig at jeg får diskfeil ?

Om jeg sletter noe som ligger på "Disk2" (ny 250Gb disk mounta i media-mappen), så vil Azeurus fortsette download.

Disken funka fint i Windows, og via Samba kan jeg kopiere inn så mye jeg gidder uten noe feil fra de andre maskinene på nettverket.

Kanskje rett og slett Azureus kjører dårlig under Linux ?

post-3875-1188580441_thumb.png

Lenke til kommentar

Google etter Azures disk read error null pointer exception gav følgende løsning:

Re: Null pointer exception?!

i had a similar problem. i don't think azureus plays to well with eclipse (=open source java). I installed sun-java 5 and have not had a problem since. i've also found downloads alot faster after having installed sun-java.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...