Gå til innhold

Finner ikke noe parti å stemme på

Anbefalte innlegg

Ser ut som det blir blank stemme i år selv om det er ganske så meningsløst.

Er du kritisk til innvandringspolitikken så har du bare et alternativ, FRP. Da bør du være litt på linje med de i andre viktige saker også. Det er det ikke snakk om.

Sponheim snakker om flerkulturelle bygder og vil ha masse fremmedarbeidere. SV, AP og RV vet alle hva mener. SP har i alle år støttet APs innvandringspolitikk og KRF ligger på samme linje. Høyre kan jeg ikke stemme med sin manglende miljøpolitikk og markedliberalisme.

Hvorfor har vi ikke et "rødt" parti som ser farene ved ukritisk innvandring?

Nå flykter jo nederlendere til b.l.a Norge.

Nei, det her er ikke demokrati.... :nei:

Har pressgrupper kuppet politikken ved å forby enkelte standpunkt og gjort det nærmest umulig for folk å stemme ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I lokalvalg trenger du ikke nødvendigsvis stemme på de partiene du ville stemt på stortingsvalg. Etter min mening er det viktigere å stemme på et parti utifra listekandidatene, seriøsiteten, samarbeidsviljen og historikk (hva har partiet fått til i kommunen din?), som det er å stemme på et parti utifra deres ideologi.

Hvis du f.eks ikke ønsker fri flyt av invandrere til kommunen da du føler at integreingen på tidligere forsøk har gått dårlig, bør du kanskje stemme på et pari du ikke nødvendigvis er enig i ellers, men som vil kjempe for f.eks mindre innvandring.

Lenke til kommentar

Det viktigste er i hvert fall at man faktisk stemmer. Ingen av de store partiene i Norge er så ekstreme (uansett om de er på høyre- eller venstresiden) at de klarer å få landet totalt skakkjørt. Nå er jo dette lokalvalg så det blir noe annet, men stem uansett om du ikke er 100 % enig i alt. Det går aldri ann for noen, selv ikke politikerne i sine egne parti er helt enige om ting.

Jeg er for eksempel klar for å stemme FRP, men liker over hodet ikke deres veldig liberale alkohol- og snøscooterpolitikk. Da passer Krf bedre på de punktene, men de har så mange andre ting igjen som jeg er uenig med. Røde partier er uaktuelt. Det gjelder å finne et kompromiss.

Lenke til kommentar

Har pressgrupper kuppet politikken ved å forby enkelte standpunkt og gjort det nærmest umulig for folk å stemme ?

9346899[/snapback]

Du må da gjerne opprette ditt eget parti med de standpunkter du måtte ønske.

9354087[/snapback]

Og bli hengt ut som brunskjorte i mediene? Får vente noen år i hvertfall...

Lenke til kommentar
Er du kritisk til innvandringspolitikken så har du bare et alternativ, FRP.

Si ikke det. De andre partiene, særlig AP, har for lengst begynt å dilte etter Frp i dette spørsmålet. De sier nå det Frp har sagt i alle år.

Hvorfor har vi ikke et "rødt" parti som ser farene ved ukritisk innvandring?

Tja, fordi venstresiden tjener på innvandring? De får flere stemmer, vet du. Men hvorfor stemme rødt? Sosialisme/kommunisme har bare medført djevelskap i verden. Vi bør ikke bevege oss mer mot venstre. Vi har en grei balanse i dag som med fordel kan flyttes litt til høyre. Men til venstre? Nei, huff. Da stopper vi verdiskapning, og landet går i dass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842

9346899[/snapback]

Du må da gjerne opprette ditt eget parti med de standpunkter du måtte ønske.

9354087[/snapback]

Og bli hengt ut som brunskjorte i mediene? Får vente noen år i hvertfall...

9354167[/snapback]

Det fins et parti som heter NasjonalAlliansen :whistle:

Nei, jeg holder ikke med dem selv!

Edit:

Ville valg Høyre om jeg hadde vært deg :thumbup:

Endret av Slettet+12341842
Lenke til kommentar
Dette er lokalvalg

Skulle man ikke tro. Rikspolitikere dominerer mye av debatten, og folk flest savner kanskje diskusjon om de lokale kommune/fylkemessige forholdene. Slik det er nå på TV og i radio får man liksom følelse det er "stortingsvalg" annet hvert år.

Det burde komme et lovforbud mot at stortingspolitikere får delta i kommunevalgkampen (seriøst ment). De bør ikke få delta i TV-debatter eller reise land & strand rundt og overskygge lokale saker.

For meg er "valget" enkelt. Har bestemt meg at jeg ikke gidder være del av sirkuset, nå skal jeg la være å stemme.

Og kommer ikke til å delta igjen før etter det evt. har kommet et forbud mot rikspolitikere i lokal-valgkamp. (eller er det å håpe på for mye?

Lenke til kommentar
Hvis du har den innstillingen må du nok vente leeeeenge på å stemme.

9379630[/snapback]

Det kan jeg leve bekvemt med. :) Føler jeg har tatt beslutningen på et holdbart "moralsk" grunnlag. Det er opp til stortingspolitikerne å kjenne sin besøkelsestid og som må forandre på opplegget, hvis de vil ha "meg" tilbake til stemmeurnen ved lokalvalget.

Jeg vil rett og slett slippe å se Jens og Siv (og de andre) fighte på riksdekkende TV over saker vi har hørt om hundre ganger før (de har 3 år og 45 uker ellers å gjøre nettop dét på), når det egentlig er lokalvalg det handler om. Har det langt opp i halsen. Nok er nok.

Kanskje flere enn meg som blir utmattet etterhvert også, og som kommer til samme konklusjon. Hvis valgdeltakelsen blir lavere så skjønner de forhåpentligvis at de må gjøre noe. Selv om det vel er optimistisk å tro at rikspolitikere som elsker å snakke & vise seg frem, skulle være i stand til å lage regler som legger bånd på dem selv. Jeg sier bare, Never mine, -det er deres problem. Jeg holder meg hjemme inntil det skjer.

Lenke til kommentar

Jens og Siv driter vel i din eller min stemme de - i Norge har vi en sperregrense som gjør det mer eller mindre praktisk umulig for dem å bli arbeidsledige som yrkespolitikere - det er bare å gjøre noen stunts i media for ikke å bli glemt så får de nok stemmer til å være på Tinget også neste år.

Se på partiene vi har da, de har nyanser - men i bunn og grunn så er det bare småvariasjoner av samme forbanna politikk de fører hele bunten. Lite får meg til å tro at selv med det mirakelet at 1 parti skulle få eget flertall og FAKTISK få makt til å gjennomføre sin egen politikk i stedet for å bedrive denne flaue hestehandelen som blir drevet daglig, at noe somhelst ville merkant forandre seg.

OK - med et FrP i styringsposisjon så hadde "kanskje" innvandringslovene blitt forandret noe - men er de for eller imot EU - før du vet ordet av det så er vi i EU og hva FrP mener om innvandring spiller ikke så mye rolle lenger.

Med Høyre eller AP i førersetet - vel, er det ikke nokså Høyre/AP politikk vi har i dag da? Sosialdemokrati uten de store øyenbrynheverene.

Det er alt små varianter av det samme gamle trygge Norge som "de fleste" er tjent med - en middelvei, et komprimiss med verken evne til å hevde seg eller forfalle. En grå uniform masse som svinner hen i glemselen.

En kan bli fristet til å kalle oss sauer.

Jeg savner et parti med baller til å utfordre oss litt skikkelig.

Lenke til kommentar
Dette er lokalvalg, så innvandringspolitikken er vel ikke så viktig?

9346945[/snapback]

innvandringspolitikken er altid viktig, drit lei av gjenger på byen som går på folk uprovosert for "respekt".

9389374[/snapback]

Har hørt mye om dette her, aldri opplevd det selv. Jeg har vært mye på byen i Ålesund og Bergen og endel i Oslo. Mulig jeg går på feil steder?

Lenke til kommentar
Dette er lokalvalg, så innvandringspolitikken er vel ikke så viktig?

9346945[/snapback]

innvandringspolitikken er altid viktig, drit lei av gjenger på byen som går på folk uprovosert for "respekt".

9389374[/snapback]

Har hørt mye om dette her, aldri opplevd det selv. Jeg har vært mye på byen i Ålesund og Bergen og endel i Oslo. Mulig jeg går på feil steder?

9392820[/snapback]

Oppblåst problem spør du meg. Anerkjenner at det er et problem, men dette er ikke et enestående fenomen i Norge, og et problem jeg tviler på at vi blir kvitt selv om vi strammer inn arbeidsstrømmen og flyktningskvoten fra det store utland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...