Gå til innhold

Tilbakemelding på valg av komponenter


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Leiker litt med tanken på å sette sammen eit vannkjølings system, og har komt opp med følgande komponenter. Ettersom at eg bare har montert eit thermaltake sett fra før så sliter eg litt med alle kabel og nippel dimensjonene. Har ikkje funne noen blokker enda, håper på noen tips fra dere. Skal kjøle ein AMD64 x2 4200 socket 939, chipsettet på asus a8n premium og eit ati x1900.

 

Swiftech MCP655 vannsirkulasjonspumpe

Swiftech vanntank

MIST radiator, Extreme, 3x120, u/nipler

Slangenippel,f.messing, 1/4"BSPx1/2"ID x2

PrimoFlex, slange 1/2"ID - 3/4"OD, UV Grønn x2

 

Thermaltake Fulltower, "Kandalf", Sølv

 

Såg i ein tråd på forumet at eg kan montere ein 3x120mm radiator i døra.

 

Runar

Endret av Runar0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En D-tek fuzion er den beste vann blokk til cpu som jeg vet om, det er den jeg har tenkt til og ha selv også. Pumpa er vel og regne som den beste, den beste jeg vet om ihverfall og den skal jeg også ha selv. Når det kommer til gpu blokk så er vel den beste der swiftech mcw60 og ja også den skal jeg ha selv men den kjøler kun core så da må du finne en måte og kjøle minne på vga kortet ditt også, jeg har bare tenkt til og bruke passive kjøleribber på mitt kort.

 

Bare noen tips, så ikke ta mitt ord på det, finn det ut selv før du tar en endelig besluting. Håper dette var brukbart.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Leste noe om det, du varmer dei opp i vatn før du trer på?

 

Eit spørsmål, vist cpu eller gpu blokka har mindre eller større dimmensjon en resten av systemet og eg brukar ein overgang for å tilpasse vil det ha noe og si?

 

Etter litt undersøking har eg funne ut at det var LCS versjonen av kabinettet over som har plass til ein radiator i døra, men siden dette bare blir selt med vannkjøling så går eg ned til ein dobbel radiator og legger denne på 'golvet' av pcen. Vil dette holde?

Endret av Runar0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...