Gå til innhold

Er Denon i ferd med å prise seg ut?

Anbefalte innlegg

Denon AVR-3808 og 4308 er nå inne på HiFi-klubbens nettside til henholdsvis 13 000,- og 20 000,-

Sikkert meget gode forsterkere men er Denon i ferd med å prise seg ut av markedet siden trolig Yamaha kommer med en sterk konkurrent til noen tusen mindre?

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ouch,var litt tunge priser der ja. De kommer nok fortsatt til å selge en del da de blir anbefalt for de fleste som kommer på Hifi Klubben og ønsker det beste av filmreceivere så helt ut vil de nok ikke ende uansett.

Men det kan godt hende de mister en del av kundene som gjør grundig reseach før de handler. Disse vil nok oftere ende med Yamahaer(Som tydeligvis får mer og mer skryt i tester) og hevder seg noe fra Pioneer som går for noe av det samme.

Lenke til kommentar
Ouch,var litt tunge priser der ja. De kommer nok fortsatt til å selge en del da de blir anbefalt for de fleste som kommer på Hifi Klubben og ønsker det beste av filmreceivere så helt ut vil de nok ikke ende uansett.

Men det kan godt hende de mister en del av kundene som gjør grundig reseach før de handler. Disse vil nok oftere ende med Yamahaer(Som tydeligvis får mer og mer skryt i tester) og hevder seg noe fra Pioneer som går for noe av det samme.

9349637[/snapback]

Jepp, Yamaha (og Pioneer) blir ihvertfall vurdert sterkere fra min side men hadde det kun skilt ca 1000-lappen mellom modellene som konkurrerer med hverandre hadde jeg nok valgt Denon.

Vi får se på prisene Yamaha legger seg, tror erstatteren til 2700 vil legge seg på prisnivået til 3808, den som venter..... :thumbup:

Lenke til kommentar

Er enig med at Denone spillerene holder alt for høy pris, men er litt synd at hifi holder høyere priser enn sammenlignet med andre land.

sendte melding til komplett.no og netonnet.no idag, og spurte om de kommmer til å ta inn 3808 og 4308. De har og inne denon recivere, komplett selger blant annet 2807 til 2000 kr billigere enn hifi.

Skal inn på den lokale hifi butikken idag, å titte på 3808, se om den er spesiell.

(tør ikke fortele samboieren at jeg vurderer å kjøpe en reciver i den klassen, hun tror jeg max skal bruke 3-4000 kr :innocent: )

Lenke til kommentar

Ser ut for meg at receiverne er flyttet opp ett hakk, 3808 er like kraftig som den gamle 4306 mens den nye 4308 er enda kraftigere.

Siden prisen på 2807 er nede i 7000 kr blir det ett hull der fra 7 til 13 tusen. Hvis det da det kommer en ny 2808 som er like kraftig som den gamle 3806 og blir priset til rundt 10-11 tusen da begynner det å se bra ut.

Etid:

Hvis det er tilfelle synes jeg Denon har tatt litt feil valg, ville heller beholdt modellene der de er og satset på en ny forsterker i 40-serien.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Prisene blir vel presset litt ned når Komplett får paralellimportert noen forsterkere. :fun:

Rart at komplett klarer få det billigere når hifiklubben visstnok har forhandlet seg til så gode priser "direkte til deg, uten fordyrende mellomledd" ;)

Lenke til kommentar
Prisene blir vel presset litt ned når Komplett får paralellimportert noen forsterkere. :fun:

Rart at komplett klarer få det billigere når hifiklubben visstnok har forhandlet seg til så gode priser "direkte til deg, uten fordyrende mellomledd" ;)

9376021[/snapback]

Trodde det bare var HiFiklubben som førte Denon i Norge, er det slik at komplett også kommer med de nye modellene tro.

Hadde vært genialt å fått den nye 3808 til 11-12 :thumbup:

Lenke til kommentar

den har bare 2 Hdmi innganger. det ble for lite for min del. Det og at Onkyo'en passer fysisk bedre inn i hylla mi :innocent:

Ikke for det, jeg venter fremdeles på at butikken skal få inn 705'en men det er den jeg har bestemt meg for nå.

Denon går liksom fra 2 på 2808 til 4 på 3808... og den er litt for dyr til at jeg kan ta meg råd. For ikke å snakke om for dyp til å ha i hylla.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
den har bare 2 Hdmi innganger. det ble for lite for min del. Det og at Onkyo'en passer fysisk bedre inn i hylla mi  :innocent:

Ikke for det, jeg venter fremdeles på at butikken skal få inn 705'en men det er den jeg har bestemt meg for nå.

Denon går liksom fra 2 på 2808 til 4 på 3808... og den er litt for dyr til at jeg kan ta meg råd. For ikke å snakke om for dyp til å ha i hylla.

9376137[/snapback]

Du snakker som om du allerede har sett 2808 og jeg vet ikke engang om den kommer. Hvor har du lest om denne?

Lenke til kommentar
Takker men synd å se hvor billig Denon er i utlandet, 3808 til under 10 K  :hmm:

9376748[/snapback]

Slik blir det når forhandler slipper unna konkurranse.. Selvsagt alltid billigere i utlandet grunnet toll og avgifter her til lands, men likevel finnes det noen tilfeller som er verre enn andre.

Lenke til kommentar
Slik blir det når forhandler slipper unna konkurranse.. Selvsagt alltid billigere i utlandet grunnet toll og avgifter her til lands, men likevel finnes det noen tilfeller som er verre enn andre.

9376771[/snapback]

Kun moms som er temmelig lik overalt, toll er det ikke på elektronikk så det er nok penger som HiFiklubben tar i sin egen lomme :mad:

Lenke til kommentar

9376021[/snapback]

Trodde det bare var HiFiklubben som førte Denon i Norge, er det slik at komplett også kommer med de nye modellene tro.

Hadde vært genialt å fått den nye 3808 til 11-12 :thumbup:

9376036[/snapback]

:no:

Fikk svar fra komplett og netonnet.no anngående Denon 4308 og 3808,

Komplett: Har dessverre ingen informasjon om dette enda :no:

netonnett: Innkjøp har ingen planer om å ta inn disse produktene for tiden :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...