lars_q Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har en C: disk som er på 40 gb. Det er ganske mye mindre enn hva mitt behov har blitt i det siste. Er det mulig, ved bruk av Ghost eller andre lignende back-up/speilingsprogrammer, å overføre alle dataene til en betydelig større disk og bruke denne større disken som ny C:? Eller er det slik at det ligger for mange referanser til den gamle diskens størrelse og type til at programmer og Windows vil fungere på samme måte som før. Jeg har installert veldig mange programmer og har lite lyst til å gjøre den prosessen på nytt. Noen som kan gi meg bra svar på dette? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 ja, du kan bruke GHOST e.l. program til å speile disken. så få alt du har speilet på en annen harddisk..... Lenke til kommentar
lars_q Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Og kan bruke den nye disken i stedet for den gamle til å være oppstartsdisk, altså C:? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Ja, når du kloner en disk så blir den nye disken 'identisk' til den gamle. Størrelsen kan dog være forskjellig. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Og kan bruke den nye disken i stedet for den gamle til å være oppstartsdisk, altså C:? 9346788[/snapback] i noen tilfeler må du montere harddisken fysisk som master på hovedkortet. de nye hovedkortene har også funksjon i BIOSen, at du kan besteme hvilken harddisk skal vare oppstartdisk. vet ikke hvor gamel din maskinvare er. uansett, ikke slett noe fra den gamle disken før alt spiller og går. Lenke til kommentar
lars_q Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Takk for all hjelp. Et siste spørsmål: Må den disken som C: blir speilet til være tom, eller kan det være filstruktur der fra før av? Og om det er filer på den fra før av, vil den da kunne fungere som en ny C:? Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Speiler du en disk vil alltid måldisken skrives over slik at alle tidligere data forsvinner. Den blir en ren kopi av kildedisken, bortsett fra at man eventuelt kan få partisjonen større om det er plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå