Skrote Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Lyset på Sony spilleren min sluknet Link til bilde av cd-spilleren , å kommer ikke tilbake. Har sett etter om det kunne være en sikring som jor at det sluknet , men det var visstnok ikke problemet. Så når jeg setter inn en mp3 cd så får jeg ikke lest navnet til mp3 filene fordi skjermen er svart.. Noen som kanskje har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få lyset tilbake? Skal prøve spilleren i en annen bil i morgen , for å se om det kanskje er kontaktene i bilen som gjør det.. i tilfelle det som er årsaken. Endret 13. september 2007 av Skrote Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) ta av displayet å sjekk om kontakt pinnene er i god stand,, og se om det er noe irr eller lignene på dem.. EDIT: leif.. Endret 23. august 2007 av Figge90 Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Det er vel en reset-knapp på spilleren (stiller spilleren tilbake til fabrikk innstillinger). Dette hjelper mot det meste. Har liten tro på at det er ISO kontaktene, så du kan spare deg bryet med å ta ut spilleren. Om reset knappen ikke funker bør du sjekke kontaktene bak displayet (om det er avtagbart). Om ikke dette hjelper er nok spilleren "død". Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Har funnet ut hva som er problemet.. Ledningen mellom displayet og selve spilleren har knukket av. Skulle gjerne bestillt ny ledning, men vet ikke hvor jeg skal skaffe eller hva den type ledning heter. Den er veldig tynn, som en teipbit, ca 1cm bred. noen som vet hva jeg tenker på? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Det kalles flatkabel. Du får sikkert tak i dette fra en butikk som selger elektronikk (f.eks elfa.se), men du må være klar over at det er svært vanskelig å feste en tynn flatkabel. Dersom den går inn til selve displayenheten må du nok kjøpe helt nytt display, og det koster fort firesifret. Dersom du ikke har gjort noe rart med den, så er dette uansett en garantisak dersom Sony gir 2 års garanti på disse spillerene. Endret 25. august 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Både inni spilleren og displayet så er den kabelen satt inn i en slags lås som man kan åpne å lukke for å ta ut kabelen. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Mulig denne kan brukes, dersom kabelen har et av disse alternativene for antall ledere: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...pl?dok=9390.htm Er ikke sikker på termineringen av denne kabelen, så jeg kan ikke garantere noe uansett. Dersom du har en eller annen CD/DVD-spiller, skriver, etc. som er ødelagt/gammel og ubrukelig, så kanskje du finner en slik som passer i den om du er veldig heldig. Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Ok. Takker. Skal se hva jeg gjør. Tror jeg skal prøve å prate med sony , kanskje jeg kan få tilsendt en derifra eller noe sånt.. skal prøve iallefall. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Sonys kundeservice har god oversikt over spillerne sine. Ble overrasket når jeg ringte angående min 5år gamle spiller. Men, jeg har en gammel ABP spiller liggende, problemet er bare at noen låner den. Men finner du ikke kabel kan du sikkert bruke min som "delespiller" Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Har kontaktet sony og fikk beskjed om å gå inn på www.eet.no å spørre der. Fikk svar derifra om at de hadde kabelen inne til 190,- eller var det 210,- , men samme det. Men når det kommer til frakt o.s.v så havnet prisen på 420 kr. syntes frakten å d var temmelig dyrt for en liten kabel på bare få gram. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Det er bullshit. Porto på den er maks 10kr med brev.. Men oppkrav er jo ikke gratis... Prøvd hos: http://www.serviceavdelingen.no/ da? Endret 28. august 2007 av Rs125 Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Det er bullshit. Porto på den er maks 10kr med brev.. Men oppkrav er jo ikke gratis... Prøvd hos: http://www.serviceavdelingen.no/ da? 9382089[/snapback] Ok. Takk takk.. da har jeg kontaktet de, og fikk en helt annen pris her. 280 kr for kabelen og det er inkludert mva + frakt. så da er de bare å vente på at kabelen dukker opp i posten en dag. Så skal vel cd-spilleren vare i orden igjen håper jeg. Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Da har jeg byttet kabel og spilleren funket en stund. helt til i går så ville ikke spilleren slå seg på igjen.. Har også byttet spiller , men det hjelper heller ikke.. På begge spillerene får jeg tatt ut cd å sette inn cd, men de vil ikke slå seg på.. Noen som vet hva som kan være problemet? Virker som spillerene får strøm på en måte, men ikke strøm nok til å slå seg på.. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Høres ut som de får strøm kun via "battery" (normalt GUL ledning), og ikke igjennom den røde ledningen (når du slår på tenningen. Har du målt på ISO kontaktene bak spilleren? Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Da er spilleren oppe å går igjen. Det som gjorde det var vist at noen ledninger bak spilleren hadde vært i kontakt me hverandre slik at spilleren ikke visste helt hva den skulle gjøre sikkert. Veldi trangt bakom spilleren , men nå er et i orden. Takker for svar til ale som har hjulpet meg... er veldi takknemmelig for at jeg har dere hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå