PatSharpX Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Hei, jeg har store planer om å kjøpe meg en ny maskin om ikke lenge. Jeg bruker maskinen min til spilling, musikk og se filmer. Så har jeg satt opp en pc og ønsker tilbakemeldinger på denne. Det er: Asus P5N32-E SLI - Hovedkort Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic - Lydkort Intel Core 2 Quad Q6600 - CPU MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA - Strømforsyning XFX GeForce 8800 GTS 640MB - Skjermkort OCZ Platinum XTC Dual Channel PC-6400 2048MB (2x1024MB) - RAM +++ Resten av handlevognen finner du her! Også lurte jeg på om det skjermkortet bråker mye? Evt om det finner andre kjøleløsninger som ikke støyer så mye? Takk for all saklig tilbakemelding. Endret 23. august 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 bump! Ingen som har noen formeninger? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Ser ikke noe galt i det, men du kan jo spare noen kroner ved å; -Kjøpe et billigere hovedkort om du ikke absolutt trenger sli støtte f.eks Gigabyte P35 DS3 -Kjøpe 320MB versjonen av skjermkortet, særlig om du ikke spiller på oppløsninger over 1600x1200 -Vurdere om du trenger X-Fi Kanskje vurdere en annen CPU kjøler. Tester finner du HER Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Har lest så mange gode ord om det hovedkortet så tror nok det blir det. Men som du nevner er jeg litt i tvil når det gjeller det lydkortet ja. Mulig jeg kjøper det å putter det inn i den pcen jeg har nå. Den kommer nemlig til å bli stuepc når jeg flytter ut. Da skal den kobles på ett anlegg. Slang med den kjøleren fordi det er en venn av meg som har en Zalman han ikke bruker jeg kan kjøpe billig av han. Men er ikke sikker på hviken det er. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Etter nå å ha lest testen av GPU kjølere her på hw.no så burde jeg kanskje vurdere AC skjermkortkjøler, Accelero X1 her tester de ATi versonen, men regner med det ikke er noe forskjell på ytelse/støy. Men passer dette til ett 8800 kort? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Nej, men denna gør det. Men om den är lika bra som acceleron x1/x2 är en annan fråga. Men vifta till nvidian är väl tyst nog? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337517&view=links Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 16dB me like! Kostet litt bra, for se på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå