Gå til innhold

Omtale av EverQuest: Planes of Power (PC)

Anbefalte innlegg

Det hele begynte så enkelt. En fantastisk verden delt opp i tre forskjellige kontinenter, hvor det meste var jordbundet og enkelt. Alt var så enkelt og greit, og EverQuest var en verden der alt var innen rekkevidde, og alt kunne forstås selv av det dummeste trollet i spillet. Men så kom ekspansjonene: Ruins of Kunark, Scars of Velious og Shadows of Luclin. EverQuests verden vokste så fort at man nesten skulle tro den ville sprekke. Nå har utviklerne bak super-suksessen EverQuest igjen skutt gullfuglen med sin nyeste ekspansjon Planes of Power. Glem drager, og glem kjemper. Nå skal selve gudene få smake ditt sverds skarpe side!

Les hele omtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må le....

Sorry, men Everquest er og blir "Evercamp"...

Jeg er en aktiv leser av Fantasy og har spilt masse rollespill, men EQ fant en rask død på min maskin.

Jeg har valgt Anarchy Online isteden og har spilt siden august 2001. Til tross for enorme problemer og et avsindig antall patcher, rævva kundeserveice og uforståelige bestemmelser fra Funcom sin side må jeg si at Anarchy Online har blitt et utrolig engasjerende spill.

Enda er det ting som ikke er som de burde være, men 18 måneder senere logger jeg meg inn hver dag for å se hva som skjer på Rubi Ka.

Kjekt for dere som spiller EQ at det har kommet en expansion pack, men jeg vender aldri tilbake :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg spiller også AO, men for variasjonens skyld har jeg kjøpt EQ PoP-pakka. Det som irriterer er at den bruker amerikansk tasteutlegg samt at (i alle fall med DX9 og mitt GF4Ti4200-kort) når man selekterer NPC eller monster driver den og spretter opp og ned. Sonene er også irriterende avgrenset med "kanaler" i mellom, det er foreløpig ingen som slår AO når det gjelder "romfølelse".

Ubisoft er forresten litt "snikete" i merkingen sin: EQ New Dawn inneholder sist patchede EQ pluss de tre første tilleggene (SoV, RoK, SoL). EQ Planes of Power er merket som å være EQ New Dawn pluss Planes of Power, men er egentlig bare EQ pluss PoP. Sikkert greit nok siden den ligger hundrelappen under New Dawn i pris. :)

I tillegg til at expansionen heter "Plains of Power" under installasjon. :-?

Men det er i alle fall bedre rent spillmessig enn kopien Dark Age of Camelot. :wink: Men med EQ2 og SWG rett rundt hjørnet er det et spørsmål hvor lenge Sony vil pushe det videre...

Prisene jeg har sett er 299,- for New Dawn og 199,- for PoP; siden en del butikker fortsatt har expansionene i New Dawn til 199,- per stykk (eller mer! :o ) er den definitivt best "value for money".

Men man burde jo selvsagt satse på AO. (Notum Wars inneholder hovedspillet og ligger rundt 149,- )

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...