Civix Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hei, Har nettopp fått tilbake PC'en etter bytte av HK netshop. Pga VELDIG merkelige volt verdier. Etter å ha fått den tilbake har jeg ryddet litt i kabinettet, og i den forbindelse skrudde jeg ut PSU en MIST 500W modulær. Da fikk jeg se at det er en kontakt det står sensor på, og at denne måtte monteres for å unngå volt drops. Det fulgte imidlertid ikke med noen slik sensor når jeg kjøpte pc'en. Er det noen av dere andre som fikk med en slik sensor? Hvor skal i så fall den kobles på? HK er et ASUS P5N32-SLI Plus. Civix Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det er ikke snakk om noen sensor, men sense kabel. Det er en liten plugg som henger sammen med kabelen til 24-pin kontakten. Du ser den jo tydelig: Lenke til kommentar
Civix Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Flott! Tusen takk, skal sjekke om denne ledningen er på min 24 pin kabel når jeg kommer hjem fra jobb. Civix Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Sjekk også om du mangler en leder! Leder/pin nr. 5 oppe fra høyre når "festespaken" vender opp. For det gjør det hos meg, og jeg lurer på om det er en produksjonsfeil eller om den skal være slik. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Det er -5V som "mangler", og den brukes bare til ISA-kort og andre utdaterte ting som ingen bruker. Ikke noe problem at den ikke er der. Lenke til kommentar
Civix Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Irrelevant; Etter det jeg kan se har jeg en ledning Leder/pin nr. 5 oppe fra høyre. Monterte sense ledningen, uten at jeg merker noen forandring. Problemet mitt er at +3,3V svinger forholdsvis kraftig, fra 2,92V til 3,6V. Har ikke merket noe ustabilitet, men vil være sikker på at alt er som det skal. Har akkurat fått nytt HK fra netshop pga merkelige volt verdier. Nå er det kun +3,3V som er unormal.. Civix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå