Chief Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Er litt interessert i å vite hvor mange S-ATA disken man kan ha på en S-ATA kontroller! Jeg har to kontrollere! Seagate Barracuda V 120 m/8mb Cache koster 1681 kr hos itbutikken, litt billigere en komplett -Chief- Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Er litt interessert i å vite hvor mange S-ATA disken man kan ha på en S-ATA kontroller! Jeg har to kontrollere! Én disk pr kabel, så da blir det vel bare to disker du kan ha hvis jeg ikke tar feil? Magnus Lie Lenke til kommentar
Chief Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Klar over at man kan ha en disk pr. kabel, men om det er mulig med lenker, som med Firewire (et interface der man kobler til neste disk, og et der man kobler til disken til kontrolleren)! Er dette mulig?? Finner ikke noe bra info om S-ATA! -Chief- Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 :google: Kan ikke amund fjerne den forbanna google banneren som stadig vekk dukker opp på forumet her? Har man ikke noe bra å si burde man la være, ikke klistre opp slike bannere Lenke til kommentar
Chief Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 :google: Følg med IQ fres, jeg har brukt :google: men finner ikke noe info om det er mulig å kjøre lenke med disker på en kontroller. -Chief- Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Kan ikke amund fjerne den forbanne google banneren som stadig vekk dukker opp på forumet her. Har man ikke noe bra å si burde man la være, ikke klistre opp slike bannere Hjelper ikke å fjerne den herfra da. Skal du fjerne den fra alle sider på hele web da eller? Ikke noe bra å si? Han finner jo S-ATA info på Google da sinnataggen. Vil du jeg skal søke på Google for han og så poste link her? Chief: Ok. Visste ikke det. Si gjerne ifra hvis du allerede har søkt på Google og sånt. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 :google: Kan ikke amund fjerne den forbanne google banneren som stadig vekk dukker opp på forumet her. Har man ikke noe bra å si burde man la være, ikke klistre opp slike bannere har du problemer med google eller? ved å klistre opp den gir man bare et hint om at man kan søke på google også... hjelp til selv hjelp da vet du........ Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 For å gi et svar på spørsmålet: Du kan (foreløpig?) ha kun én enhet pr. kontroller/kontakt/kabel. Men til gjengjeld kan du sette inn/ ta ut enheter mens PC'en står på. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 hjelp til selv hjelp da vet du........ Det er ikkje sikkert han veit det Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Merkelig. Tok meg 30 skunder og Google.com, så fant jeg dette; 'S-ATA is also point-to-point. Each S-ATA connection supports a single drive, so the days of figuring out which jumper to set for master or slave will become an historic artifact. Making S-ATA point-to-point also makes termination much easier, as opposed to parallel ATA's requirement to have a device attached to the middle of the cable. Today's systems typically only support two S-ATA connections.' Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 :google: Kan ikke amund fjerne den forbanne google banneren som stadig vekk dukker opp på forumet her. Har man ikke noe bra å si burde man la være, ikke klistre opp slike bannere har du problemer med google eller? ved å klistre opp den gir man bare et hint om at man kan søke på google også... hjelp til selv hjelp da vet du........ Tror de fleste vet om at det finnes søkemotorer på internett (og det er ikke bare google der ute...). Dersom en velger og poste her inne er det ganske irriterende og få en sånn google reklame slengt i trynet, de fleste har uansett prøvd en søkemotor allerede. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Kan ikke amund fjerne den forbanne google banneren som stadig vekk dukker opp på forumet her. Har man ikke noe bra å si burde man la være, ikke klistre opp slike bannere Hjelper ikke å fjerne den herfra da. Skal du fjerne den fra alle sider på hele web da eller? Ikke noe bra å si? Han finner jo S-ATA info på Google da sinnataggen. Vil du jeg skal søke på Google for han og så poste link her? Chief: Ok. Visste ikke det. Si gjerne ifra hvis du allerede har søkt på Google og sånt. Så du har ikke lagt merke til at den banneren har økt betraktelig i hyppighet siden den ble lagt inn som funksjon i forumet her? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Nei. Syns ikke det. Syns heller at folk som har søkt, sier at de har gjordt det. Da slipper du sånne poster. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 :google: Kan ikke amund fjerne den forbanne google banneren som stadig vekk dukker opp på forumet her. Har man ikke noe bra å si burde man la være, ikke klistre opp slike bannere har du problemer med google eller? ved å klistre opp den gir man bare et hint om at man kan søke på google også... hjelp til selv hjelp da vet du........ Tror de fleste vet om at det finnes søkemotorer på internett (og det er ikke bare google der ute...). Dersom en velger og poste her inne er det ganske irriterende og få en sånn google reklame slengt i trynet, de fleste har uansett prøvd en søkemotor allerede. det er ikke alltid alle de som poster har sjekket google eller andre søkemotorer.... og da kan det være en løsning å hinte litt om at det finnes... :wink: Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Kan noen fortelle meg hva som er så fantastisk med S-ATA om man blir nødt til å gi avkall på 50% kapasitet? ( For de av dere som ikke forstår, her er regnestykket: Udma 133 = 2 kontrollere, med 2 plasser hver. Kan ikke flyttes på mens de er i bruk. = Totalt 4 enheter. S-ATA = 2 kontrollere, med 1 plass hver. Kan flyttes på mens de er i bruk. = Totalt 2 enheter. ) Spør du meg, høres dette ut som en flopp fra begynnelsen av, så er det noe jeg har glemt her? Lord Thaniel Lenke til kommentar
Kleifert Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Greit å si at man mister 50% av kapasiteten men... S-ATA er ennå i startgropen. Det var lenge at hovedkort også bare kom med 2 USB porter. Med de nye chipsettene og ny teknologi kan man nå få helt opp til 10 USB porter. Siden S-ATA konktaktene tar mye mindre plass enn IDE, vil det nok snart dukke opp løsninger der du får hovedkort med f.eks. 8 stk. S-ATA kontakter på Hovedkort. Dette er min teori. Så gjenstår det å se. Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Joda, om hver enhet har "sin prosessor" så kan jeg forstå at det teoretisk sett er mulig å ha MAAAAANGE enheter, når det kommer hk med støtte for det. Men så lenge det bare er to, er det ikke engang aktuellt å vurdere. Synd egentlig, hadde de startet med 4 ville det nok vært mange fler som vurderte S-ATA. Lord Thaniel Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Greit å si at man mister 50% av kapasiteten men... S-ATA er ennå i startgropen. Det var lenge at hovedkort også bare kom med 2 USB porter. Med de nye chipsettene og ny teknologi kan man nå få helt opp til 10 USB porter. Siden S-ATA konktaktene tar mye mindre plass enn IDE, vil det nok snart dukke opp løsninger der du får hovedkort med f.eks. 8 stk. S-ATA kontakter på Hovedkort. Dette er min teori. Så gjenstår det å se. så sant så sant... man må jo huske på at de fleste enhetene fortsatt brukes sammen med vanlig ATA... så om kanskje et år så er det "bare" en "vanlig" ATA igjen og kanskje rundt 6 S-ATA på hk'ene. Den som venter får se... Lenke til kommentar
Revenant Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Men med dagens hovedkort så er det vel også mulig og kombinere S-ATA og vanlig IDE HDD'er så her er det vel ikke snakk om å ofre noe kapasitet, men heller å kjøpe litt ekstrautstyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå