Gå til innhold

17" spille pc!

brage_sk

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har bestilt 1700 for 20 dager siden. jeg må si jeg er lite fornøyd med del sin service ettersom jeg fikk melding om at det blir 7 oktober for meg.. det gidder jeg ikke.. er det noen av dere som kan anbefale en lignende pc til max

13.375kr. (det betalte jeg for min Vostro)

Jeg håper noen kan komme med et godt forslag.. Sett VIRKELIG pris på det..

Takk på forhånd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har diskutert litt med folk jeg kjenner og de sier at jeg kan gå for alt fra 13 til 17. Og behovet mitt er litt annerledes enn det jeg beskrev som tråd starter. Nå forklarer jeg bare alt jeg skal bruke PCen til, i tillegg til mine bekymringer i forhold til at jeg begynner på VGS neste år.

Jeg kommer til å bruke PCen til og spille på, og dra til mine venner og spiller. Hjemme vil jeg helst ha mulighet for å koble den til min 32" LCD skjerm. Jeg begynner jo på VGS neste år som sagt over og da vil jeg helst ha denne maskinen så jeg kan spille på den fremdeles da. Denne PCen må være bygd for å kunne overleve i 3 kanskje 4 år. Jeg som sagt hadde tenkt meg en Vostro 1700 men den er det jo veldig lang leveringstid på. Dermed mister du litt av effekten ved at den er "så bra og super" og at andre merker tar den igjen. Denne største trussel må vell være ordningen ettersom jeg har lyst på en litt bedre PC en det de nok kommer til å få gjennom skole ordningen.. Jeg spiller jo ikke i timene men vil bare ha litt når jeg kommer hjem fra skoln etc. :p

Lenke til kommentar

17" er ikke så veldig tungt at det gjør noe. Har selv en M1710 i ryggsekk og har ingen problemer med å ta den med meg noen plasser.

Så vil anbefale 17" fra Dell. Da får du en rå pc som varer noen år.

Edit: Fikk ikke helt med meg at du hadde en 32" hjemme. Går utifra at du skal bruke 32" skjermen når du spiller og at du derfor ikke er så avhengig av stor laptopskjerm. Men 17" laptops er også de som kommer med de beste grafikk-kortene.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Min Dell Vostro 1500 ble levert på 8 dager selv om den ble "antatt" 1 okt (4 uker). Er vel bare en garanti de har tatt slik at du ikke kan få prisreduksjon dersom den kommer senere.

Har 8600GT kortet i min sammen med 2.0ghz prosessor og 2GB minne og er veldig godt fornøyd med spillytelsen. Den kjører alt.

Den virker veldig bra satt sammen uten noe knirk og slark og ser veldig stilren og pen ut i virkeligheten (ser litt kjedelig ut på Dell sine bilder). Lokket er litt følsomt for fingermerker, men det kan du forhindre selv ved å være litt forsiktig og vaske deg på hendene. Tastaturet, innsiden og touchpadden har ikke fått noen fingerflekker enda :)

Den er også veldig behagelig i bruk, tastaturet er behagelig å bruke og museknappene er fine i hardheten. Touchpadden kunne vært litt større men det blir småpirk.

Den er ingen lettvekter da så hvis du skal bære den sammen med en skolesekk full av bøker og skolesaker kan det kanskje bli litt tungt. Men hvis du tar sekken på ryggen og PC'n i en bæreveske i hånda bør det bli overkommelig.

Jeg har hatt et lite problem med nettverket på min, men det kan være routeren min eller windows vista som fusker og ikke selve laptopen. Uansett har jeg jo tre års full garanti og 5 års reklamasjonsrett iflg. kjøpsloven så ingen bekymringer ;)

Lenke til kommentar
8600m GT er et bra skjermkort, men ikke enormt bra. Forrige generasjons toppkort for bærbare løper i sirkler rundt 8600GT i DX9. Gå uansett for 1280x800 skjerm hvis du vil spille med native oppløsning med 8600GT.

9352787[/snapback]

Nei det er nok ikke noe skjermkort for en helfrelst gamerfantast men i 1280 med gode grafikkinstillinger yter det rimelig bra. Hadde du hatt 1440 skjerm og de beste grafikkinnstillingene ville jeg kanskje valgt noe annet, men så var det jo dette med batteritid, støy og varme :hmm: Min Vostro er veldig stillegående og blir ikke så veldig varm at det gjør noe. Batteritiden er ikke noe å skryte av med 6cellers batteri men den blir jo litt lettere og penere med 6 enn med 9-cellers batteri IMO. Jeg er stort sett plugget i veggen uansett så for meg er det ikke noe problem.

Har forresten også hørt at det er den blanke truelife-skjermen som skaper forsinkelse på de nye dell-modellene. Jeg kjøpte med matt 1280 skjerm da jeg er mest komfortabel med det.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg litt om ASUS V2S, vil det funke og koble den til en 32" TV skjerm? Vil den funke til å spille på... Jeg er jo noen ganger på LAN og jeg synes virkelig det går greit å spille på en liten PC, den er jo praktisk å ha med over alt liksom. Jeg skal jo bruke den til hovedsak skole men spilling blir det litt av på de sene kvelder. men uansett. Vil jeg bli skuffet hvis jeg kjøper ASUS V2S, i forhold til Vostro 1700 (topp modellen) V2S koster jo mindre i tillegg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...