- Fear - Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Vel den andre delen av keyboardet blir da mer kompakt, som vi ser på bildet er det Amerikansk oppsett på keyboardet.. noe som vil gjøre at det norske blir veldig stort 9404192[/snapback] At noen sjeldne taster blir "mindre" er av mindre betydning enn å få på numpad. Tastaturet tar akkurat like stor plass som det amerikanske. Er vel flere funksjoner som plasseres på samme knapp. Slike funksjoner som norske folk ikke bruker. prikker over u og alle mulige sære tegn som i tysk, fransk. Endret 1. september 2007 av Sly82 Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 At noen sjeldne taster blir mindre er av mindre betydning enn å få på numpad. Tastaturet tar akkurat like stor plass som det amerikanske 9404207[/snapback] Jepp. Helt likt som mitt tastatur på Inspiron 9300 (uten numpad seff). Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Vel den andre delen av keyboardet blir da mer kompakt, som vi ser på bildet er det Amerikansk oppsett på keyboardet.. noe som vil gjøre at det norske blir veldig stort 9404192[/snapback] At noen sjeldne taster blir "mindre" er av mindre betydning enn å få på numpad. Tastaturet tar akkurat like stor plass som det amerikanske. Er vel flere funksjoner som plasseres på samme knapp. Slike funksjoner som norske folk ikke bruker. prikker over u og alle mulige sære tegn som i tysk, fransk. 9404207[/snapback] så du sier at tastaturet ikke blir mer kompakt av og legge til numpad? Om det er normal størrelse på det keyboardet der så blir det veldig kompakt. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Kompakt = Trangt Jeg tror du heller tenker på at tastaturet blir mer trykket sammen, det var vanskelig å forklare det EDIT: Mente selvfølgelig trangt Endret 1. september 2007 av Konnis Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Kompakt = Lite Jeg tror du heller tenker på at tastaturet blir mer trykket sammen, det var vanskelig å forklare det 9404244[/snapback] Kompakt = uten overflødig plass, forminsket Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Kompakt = Lite Jeg tror du heller tenker på at tastaturet blir mer trykket sammen, det var vanskelig å forklare det 9404244[/snapback] hehe helt rektig det. Kompakt som at det blir nesten Trangt. Det ser alle med øyet at ved å presse inn en numpad, blir tastaturet vesentlig mer trykket sammen. Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Det ser alle med øyet at ved å presse inn en numpad, blir tastaturet vesentlig mer trykket sammen. 9404281[/snapback] Ja det er mulig alle ser, men for meg ser det temmelig likt ut. Her er xpsm1710. http://images.gfx.no/169/169100/i_169100.jpg Sjekk mot linken i første post i tråden og sammenlign. Enter forandres ved overgang til norsk layout, det gjøres på alle bærbare pc'er i dag som jeg har sett. Det du hevdet først var at overgang fra amerikansk til norsk layout blir tastaturet større. Det er feil og det innså du og skiftet raskt mening. Så hevder du at numpad gir signifikant mindre knapper på resten av tastaturet. Dette er også feil. Hva er ditt neste trekk? (Minner meg om FRP debatt dette her) Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Vel jeg sammenlignet ikke med 1710 XPS keyboardet, så Ja du har rett. 1730 vil ikke bli noe mindre eller mer kompakt enn 1710 som man også kan se med øyne. Men i forhold til en annen laptop, F.eks en jeg sitter med foran meg nå. Skjønner Smartingen? Så kommer det om numpadden er brukanes eller ikke, jeg ville personelig ikke hatt den der, bruker aldri numpad på vanelig keyboard heller. Smaken er vel som baken, Numpad blir en personelig mening. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Vel jeg sammenlignet ikke med 1710 XPS keyboardet, så Ja du har rett. 1730 vil ikke bli noe mindre eller mer kompakt enn 1710 som man også kan se med øyne.Men i forhold til en annen laptop, F.eks en jeg sitter med foran meg nå. Skjønner Smartingen? Så kommer det om numpadden er brukanes eller ikke, jeg ville personelig ikke hatt den der, bruker aldri numpad på vanelig keyboard heller. Smaken er vel som baken, Numpad blir en personelig mening. 9404378[/snapback] Jeg bruker Sibelius som notasjonsprogram, og da må jeg si at det er fint å ha numpad. Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 som sagt, personelig alternativ. Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Jeg bruker Sibelius som notasjonsprogram, og da må jeg si at det er fint å ha numpad. 9404411[/snapback] Jeg bruker Excel og daTax. Alle ganger jeg taster inn tall kan jeg jo gjøre det uten å se på tastaturet og rasende fort. Praktisk BTW: Ryddig og bra førstepost! Endret 1. september 2007 av Sly82 Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 nå er det vel sånn at det allerede finnes en hovedpost om denne laptoppen, om den er oversiktlig eller ikke er en annensak. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=808247&hl= Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) nå er det vel sånn at det allerede finnes en hovedpost om denne laptoppen, om den er oversiktlig eller ikke er en annensak. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=808247&hl= 9404658[/snapback] Oi. Jeg startet denne tråden når maskinen ble bekreftet, mens han andre var først fordi den var da et rykte. Jeg synes min er mer oversiktig, og hvis denne skal stenges synes jeg man skal lime inn koden for denne førsteposten i den andre. Jeg fra min side lover ihvertfall å holde denne siden oppdatert med informasjon; specs, tester, bilder og videoer. Jeg får sende en PM til AKIRAx24 for å sortere dette ut med ham. Endret 1. september 2007 av iMono Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg har nok ikke fulgt helt med i utviklingen, men jeg ser det står at denne XPSn har LED belysning i skjermen, er dette noe nytt eller har andre bærbare også dette, og er det bedre enn vanlig skjerm uten LED? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Jeg har nok ikke fulgt helt med i utviklingen, men jeg ser det står at denne XPSn har LED belysning i skjermen, er dette noe nytt eller har andre bærbare også dette, og er det bedre enn vanlig skjerm uten LED? 9410359[/snapback] LED-bakgrunnsbelyste skjermer gir sterkere og klarere farger/lyskontraster, samtidig den er mindre strømslukende og tynnere. XPS m1330 har dette også, det samme har MacBook Pro. Finnes sikkert flere bærbare datamaskiner med dette også. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Lanseringsdato: 21. september 2007 er dette i Norge? Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 World Wide, men det skjer først i UK før dell norge får den Lenke til kommentar
rolax Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) www.dell.com/beast trailer Edit: dell.no sin. Uten trailer. Endret 15. september 2007 av geiremann Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 www.dell.com/beast trailer Edit: dell.no sin. Uten trailer. 9497980[/snapback] Signet meg opp jeg. Om jeg kjøper den er en helt annen sak. Lenke til kommentar
rolax Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Den kom ikke ut 21. september. Men det blir sagt at M1730 kommer ut den 26. notebookitalia.it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå