cFc Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg skal lage en liten fremvisning/tale på noen få minutter om araberne under korstogene, Saladin og hvordan landene organsierte seg og hvordan de vervet folk og slikt. Ettersom at jeg vet ingenting om dette hadde det vært fantastisk med litt hjelp Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Vel... Vi må nesten spørre hvilken av korstogene. Nummer en var vel tyrkerne som det kjempet mot, og det var vel ikke før nummer tre herr Saladin kjempet, eller? Lenke til kommentar
cFc Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Stort sett alle egentlig, men hovedfokuset skal være på Saladin. Takker for svar Endret 26. august 2007 av cFc Lenke til kommentar
alinor Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Viktigste å få med seg er vel at Araberne i starten slåss som enkelte bystater og så kom Saladin og samlet landene ved hjelp av krig og generell motstand mot de kristne. Lenke til kommentar
Fhtagn Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Ting som google og Wikipedia kommer godt med til og finne informasjon om hva det skal være. Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Husk å si forskjellen mellom spredningen av Islam og der brutale korstoget oppe i Nord. Araberne kom til Sør-Spania, de ville ikke reise lenger fremover, fordi de rett og slett ikke foretrakk kjølige trakter . Korstoget kan jeg ikke så mye om, men det jeg husker er at de drepte brutalt jøder, de som klarte å flykte kom under Araberne og fikk tilbud om jobb der. Araberne visste at jødene var flinke med penger o.l, så derfor ble det naturlig at de hadde de økonomiske stillingen . Ja, Araberne ble drevet vekk etter en stund i Spania av korstoget. Var det ikke på den tiden som gjerne kalles for "den mørke middelalderen i Europa" (eller noe lignende). Vitenskapen og ytringsfriheten kom ikke før Renesanssen og Opplysningstida. (Rett meg hvis jeg tar feil, har lyst til å lære noe, fortsatt fersk ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå