Gå til innhold

Originalene til Hellbillies' sanger

dagr0z

Anbefalte innlegg

Er det noen som har ei liste over hvilke sanger Hellbillies har covret? Jeg synes som regel originalen er bedre, serru.

Så langt har jeg kommet fram til disse:

Hellbillieslåt: Originalartist - Originaltittel

Ei Krasafaren Steinbu: Hal Ketchum - Past The Point Of Rescue

Toilleiv: Ricky Skaggs - Lovin' Only Me

Håper folk kan bidra, så vi kan få ei lang, fin liste :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rakafisk: Dwight Yoakum - Hillbilly Music

Nyskild Far: Buck Owens - Hello Trouble

Ho Birgjit Lien: Buck Owens - Sweet Rosie Jones

Slå Hån: Joe Diffie - Next Thing Smokin'

The Claw: Jerry Reed - The Claw

Hinmann og eg: Grateful Dead - Friend of the Devil

Sur Som Rognebær: Marshall Tucker Band - Fire on the Mountain

De har flere også, men jeg ikke hvem som har skrevet orginalene..

Hellbillies :thumbup::yes:

Endret av NiceViolence
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innlegg som bryter helt eller delvis med følgende regler er slettet:

1. Alle har rett til å like den musikken de liker uten å blir angrepet personlig for det.

A. Diskusjoner om artister skal dreie seg om musikken/opptredener med mere, ikke om artistens tilhengere på eller utenfor forumet.

B. Tråder/poster opprettet for å latterliggjøre andres musikksmak eller favoritter regnes som trolling og vil blir stengt/slettet.

2. Trådstarter bestemmer emnet for tråden. Det er ikke tillatt å kapre andres tråder.

Skjerpings! Bare fordi cun ikke er tilstede én helg, behøver ikke alle å bli bajaser ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Vel, vel, vel! Aksjon på Ål er i hvert fall en remake av The Race is On med George Jones, Ho Birgit Lien har de tatt fra Buck Owens - Sweet Rosie Jones, Pela Stein er en åpningslåt på et Garth Brooks-album som pappa har stående, og Fanatikevals er opprinnelig The Byrds - The Christian Life. Noen her som kan si meg hva originalen til Håvard Drøymar (åpningskuttet på Pela stein), er?

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Interessant. Alltid trodd (og gått rundt og sagt) at det er Hal Ketchum som har den. Ja ja, I stand corrected til alle jeg har sagt det til iaf :p

Men Hal Ketchums Past the Point of Rescue er så utrolig mye bedre enn Krasafaren Steinbu uansett (som i mine ører er en av to bra sanger bandet har, men den meninga deler jeg ikke med mange gitt, folk ser enten ut til å elske dem, eller hate dem, ikke bare like et par sanger slik som meg :p)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 13 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...