Gå til innhold

Xbox 360 Vs. PC

Big_Mac

Anbefalte innlegg

Her har jeg ett spørsmål jeg lurer veldig på:

Jeg har tenkt meg å kjøpe Xbox 360 for 1700 NOK. Problemet er da at jeg sparer til en PC. Valget står da mellom rød og blå pakke:

RØD PAKKE

XBOX 360 Platinum Full Package

Tom Clancy's Rainbow Six Vegas

Grand Theft Auto IV

PRIS: 2500

BLÅ PAKKE

GAMERPC til 7k som jeg får kjøpt billigere

CS Source

Battlefield 2

PRIS: 4000

Send svar med fargekode.

Har råd til begge, men vil ikke bruke for mye

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå for rød pakke... En PC må oppdateres raskere for å spille de feiteste tittlene. Rød pakke har en fastsatt norm som utviklerne må kode etter

9345734[/snapback]

post Nr: 360 :tease:

du får mye morro ut av begge pakkene. men jeg ville ha gått for rød pakke :p

Endret av BloodSpiller
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dette er egentlig litt avhengig av hva slags PC du har i dag, og hvilke behov du har for PC-spill. Dersom du utelukkende er en gamer for det meste spiller CS: Source og Battlefield 2 vil jeg tro du skal kunne klare deg med hvaenn for maskin du har pr. i dag, da begge disse spillene begynner å dra på åra.

Jeg ville kjøpt en Xbox 360 med tanke på spillene som er i vente nå i høst, og synes Xbox 360 har flere fristende spill en PC-siden fremover. Og man får hverken Rock Band eller Guitar Hero (Frets On Fire er kanskje en erstatning, men dog en pissdårlig en) på PC ;)

Ergo, mitt svar er at du bør gå for rød pakke dersom du oppgraderer kun for å spille.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar

Å sammenlikne PC og Xbox360 blir som å sammenlikne epler og appelsiner. De har helt forskjellige styrker og svakheter. (I denne sammenhengen er det selvfølgelig prisen som er styrken til Xbox360, i og med at den er en dedikert spillemaskin, og langt billigere enn de PC'ene som er kraftige nok til å kjøre de samme spillene)

Men akkurat denne sammenlikningen som du gir oss er veldig grei å svare på.

Den PC'en som du kaller en Gamer-PC er ikke egentlig mye til Gamer-PC. du må opp i en langt høyere pris enn 7000 for å få en virkelig god Gaming PC, så hvis det er disse to valget står mellom så må jeg helt klart svare at du bør gå for xboxen, rett og slett fordi den PC'en er et dårlig kjøp hvis det er spill du er interessert i (sikkert et OK kjøp hvis du faktisk TRENGER en PC, men da ikke til spillbruk)

Fordelen med en PC fremfor en xbox er selvsagt at PC'en har mange bruksområder som en xbox ikke har. Den er faktisk mer enn bare en spillmaskin og kan brukes til internett og andre nyttige ting i tillegg, men skal du i tillegg bruke din PC til å spille spill på (som virker å være viktig for deg) så regn med å betale en langt høyere pris enn 7000 for noe som er verdt å ha og som skal vare noen år.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...