AVF_Kokken Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Vurderer å sette opp 22/54MBit trådløst i heimen. Har en stasjonær og (snart) to bærbare. Problemet er skillet mellom 1. og 2. etasje: Betong med armering Stasjonær PC og tilkoblinger (ADSL/Telefon) står i 1. etasje, mens det trådløse er tenkt brukt i begge etasjene. Midt i bygningen er det trappeoppgang mellom etasjene. På D-Link sitt utstyr er det typisk to (avtagbare) antenner på routerene/aksesspunkt. Kan en da ta av antennene, strekke et par coaxkabler og sette dem på et gunstig sted i 1.etasje og 2.etasje, ELLER... Må de stå samlet ? Hvordan blir signaltap dersom en benytter std. coaxkabel på å flytte antennene (anslag 5-7 meter og 7-9 meter) ? Lenke til kommentar
petruz Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 heisan Bruker D-Link 614 DI+. Samme husterreng som deg. Ting fungerer helt fint. Gudd løkk Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Hmmm.. Samme 'terreng' som meg ? Pusheren i databutikken ville ikke selge meg D-Link 614 da jeg beskrev kåken. Mente at det ville bli null signal dersom jeg satte DI614 i 1.etasje og ville ha kontakt i andre. Kunne selvsagt 'kunne' gå hvis jeg satte den i trappeoppgangen på et heller gunstig sted, men han ville ikke garrantere noe. Hadde fått mange i retur... Lenke til kommentar
schnellfahrer Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Du får kjøpt større antenner til DLink. Sjekk med nærmeste dataforretning. Lenke til kommentar
petruz Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg HAR en dlink 614+ som står her i kjelleren, og jeg har 3 pcer i huset bak alle slags vegger og murer. Selv om signalet kanskje ikke er 100% på alle pcene så er oppimott optimalt. Alt fungerer helt fint. Jeg kan til og med sitte hos naboen og det funker fremdeles. Lenke til kommentar
jonnyzapper Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Har D-Link DI-614+. Har byttet den ene antennen med en stor Omni-antenne på taket tilkoblet med en 9meter antennekabel. Alt fra D-Link. Har kontakt både hos meg og hos naboer så det fungerer. Men det koster "litt" så dersom du kan unngå ekstra antenne og kabel er det jo gunstig. Problemet med antennekabel av litt lengde er at du trenger kabel av god kvalitet for å unngå for stort kabeltap. Har installet 4XBeta firmware/drivere som se ut til å gi litt bedre signal kvalitet/styrke. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hvorfor stresser dere med trådløst nettverk når dere kan få 1 GBps nettverk ved å strekke litt kabler? Nettverkskortene koster nå mindre enn de trådløse, og hastigheten er 20 ganger høyere. Det å strekke kabler er heller ingen kunst, du bruker bare en lørdag på det. Vegguttak er et must, i tiullegg til at det ser drittfett ut. Trådløse nettverk er for bærbare PC'er, i tillegg til å linke flere hus sammen der hvor det er umulig å strekke kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå