hfthomas Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Som sagt, får jeg ikke tilgang til internett via kabel. jeg har koblet kabelen til kontakten. har også dobbelsjekket at det er internett på begge tilkoblingspunktene, fordi sidemannen hadde null problem for å komme seg på nettet via begge portene og med begge kablene. hva kan være feil når dette ikke funker på min, men på hans? er det noen ip-innstillinger ellerno som er feil. Det står tilkoblet på lokal tilkobling! EDIT: Brannmur har både vært av og på! Endret 23. august 2007 av spax Lenke til kommentar
holvik Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Prøv å slå av brannmuren på pc'en (hvis du har) for å eliminere den feilkilden. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Prøv å slå av brannmuren på pc'en (hvis du har) for å eliminere den feilkilden. 9345648[/snapback] Jepp, sorry.. glemte å si fra at jeg gjorde begge deler Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hva slags tilkoblingspunkt er det du snakker om? En router? Har du sjekket TCP/IP settingene på begge maskinene? Kobler du til en DHCP server eller må du sette fast IP? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Hva slags tilkoblingspunkt er det du snakker om? En router? Har du sjekket TCP/IP settingene på begge maskinene? Kobler du til en DHCP server eller må du sette fast IP? 9345674[/snapback] det er tilkoblinger i veggen bare, sånn sett har ikke jeg peiling. vi sjekka ikke så mye.. han karen prøvde å sjekke litt, men trur kanskje ikke han gikk igjennom det der... om det er en DHCP server eller det der aner jeg ikke.. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Om oppsettet til nettverkstilkoblingen er lik på begge maskiner skal begge fungere likt i begge kontaktene med unntak av barnnmur-oppsettet som er nevnt over. Om ikke begge kontaktene i veggen fungerer samtidig er en annen sak, da trenger du antagelig en router ved siden av... Hvilken ISP/Internett leverandør er det snakk om? 2 kontakter i veggen blir litt diffust Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Ja, er veldig short på opplysninger her! saken er at det er på skolen, så er ikke så lett å få til opplysninger Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Er din maskin en skolemaskin også eller en privat? Skolenettverk har gjerne MAC filtrering og lignende som kan, og skal, skape problemer for utenforstående... Snakket med Admin? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 nei, det er min private. og det er han andre sin også. Det er faktisk nesten helt like pcer også. admin nekter, derfor det er ekstra gøy å komme på nett det er ikke så veldig viktig enda, men er litt deilig når vi skal begynne å jobbe litt mer med prosjekter osv. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 det var ip-innstillingene som var problemet! Satt det på automatisk, så funka det ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå