Gå til innhold

Heavenly Sword IGN UK Review


prebenl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er litt av hvorfor edge ka spillet 6/10.

 

EDGE representative gives gamers the full details as to why Heavenly Sword scored 6/10 from them. According to reviewer, “Heavenly Sword is a game that has had to carry the burden of becoming a standard-bearer for Playstation 3, and as its host platform’s topsy-turvy ride has continued, its important has increased.

 

It’s not good enough to simply be a good game and a flagship title: with the likes of Killzone 2, LittleBigPlanet and MGS4 some time away, it has to be proof of the console’s capabilities and, above all else, a system seller.

 

This game is certainly stunning from a visual standpoint, with some breathtakingly realized levels throughout…many of the other characters - particularly Nariko’s father and King Bohan - simply set new standards in gaming

As for the meat of the game, the combat system works well, and in some respects is superior to its obvious inspirations, thanks primarily to the ability to swith easily between ranged, speedy and heavy stances…Thanks to a fluid incorporation of blocking, dodges and counters, the game is, at times, a cracking action extravaganza.

 

Kilde

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Virker som om det er mye skryt fra forskjellige reviewers. Noe elsker combat systemet, alle elsker grafikken, omgivelsene, lyden, musikken og historien. Spillet får noe trekk for å være noe kort, og det virker som om mange trekker litt for hypen som det kanskje ikke når helt opp til.

 

Uansett ser det ut til å være nok gode ting i dette spillet til at jeg kjøper det. Må nesten bare ha det med seg.

Lenke til kommentar
Bortsett fra at NGS er et veldig vanskelig og elendig FORHOLD til HS.

Jeg kjøpte akkurat NGS, veldig artig spill, men jeg gleder meg mye mer til HS. Dessuten er Nariko luvluv, mens Ryu Hayabusa er  :thumbdown:

9355446[/snapback]

Det skulle vært straffbart å si noe negativt om Ninja Gaiden :p

 

Dessuten; hvem synes ikke det er kult med en kick ass ninja?

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Hvem syns ikke det er kult med en luvluv redhead  :D  Jeg ble altfor sliten av NGS, det var veldig slitsomt og trykke så mye.. dypt kampsystem savner jeg helt til jeg får HS.

9355584[/snapback]

 

Tja, Ninja Gaiden kampssystem er dypt nok det hvis man bare bruker tid på det. HS kan også bli en "button-masher" hvis man vil det.

Lenke til kommentar
Bortsett fra at NGS er et veldig vanskelig og elendig FORHOLD til HS.

Jeg kjøpte akkurat NGS, veldig artig spill, men jeg gleder meg mye mer til HS. Dessuten er Nariko luvluv, mens Ryu Hayabusa er  :thumbdown:

9355446[/snapback]

Det skulle vært straffbart å si noe negativt om Ninja Gaiden :p

 

Dessuten; hvem synes ikke det er kult med en kick ass ninja?

9355548[/snapback]

 

En Ninja button masher ikke. handler om teknikk som Ryu ikke har.

Lenke til kommentar
Bortsett fra at NGS er et veldig vanskelig og elendig FORHOLD til HS.

Jeg kjøpte akkurat NGS, veldig artig spill, men jeg gleder meg mye mer til HS. Dessuten er Nariko luvluv, mens Ryu Hayabusa er  :thumbdown:

9355446[/snapback]

Det skulle vært straffbart å si noe negativt om Ninja Gaiden :p

 

Dessuten; hvem synes ikke det er kult med en kick ass ninja?

9355548[/snapback]

 

En Ninja button masher ikke. handler om teknikk som Ryu ikke har.

9361267[/snapback]

 

Du MÅ ikke button mashe i NG. Hvis man lærer seg de forskjellige komboene og teknikkene trenger man ikke trykke på så mange knapper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Spill som NG har aldri vært min spesialitet, men bashingen gav jeg opp på første boss. Etter flere timer slit med den bossen, fant jeg ut at jeg måtte sette meg skikkelig inn i combo'ene, og plutselig ble den vansklige bossen mye enklere. Min erfaring i NG er at spillet faktisk blir letter jo mer man spiller, men i realiteten er det ikke tilfelle, det var kun jeg som behersket spillet bedre jo mer jeg spilte det.

Jeg tror ikke du kommer langt i NG ved å kun mashe, muligens på easy, men denne muligheten hadde vi ikke på xbox-versjonen. Selv om jeg lærte comboene er ninja gaiden noe av det vanskligste jeg har spilt, om man ikke har en viss struktur i det man gjør kan jeg ikke forestille at man kommer seg gjennom hele spillet.

Lenke til kommentar

Om jeg skjønner IGN rett her så er deres konklusjon altså:

 

9.0 Presentation

The cutscene work is fantastic, as are the extras (even though you can get most of them freely online).

 

Cutscenene som binder historien samme er fantastisk, og selve presentasjonen av spiller er i toppklassen.

 

Graphics

Beautiful in every respect. Character models are great, and the vistas are a-plenty.

 

Grafikken er noe av det bedre der ute, sikkert noe av det best i denne generen.

 

Sound

Sound effects are fantastic as is the music and voice work.

 

Lyden og musikken er fantastisk.

 

Gameplay

The combat system is mostly very good, though the battles get repetitive very quickly and some of the extra stuff (like the button matching mini-games) needed more polish.

Gameplay

 

Slåssing er for det meste meget bra, blir litt repeterende etter hvert (noe det ofte blir i slåssespill).

 

Lasting Appeal

The experience is over fairly quickly. There are a number of really good unlockables to go back and earn, though you can already get them online right now.

 

Spillet er noe kort. Unlockables gjør at du muligens får lyst å spille gjennom spillet igjen.

 

De trekker altså meget mye fordi spillet er for kort i deres øyne. Høres egentlig helt greit ut for min del. Er ikke bestandig spill blir gjennomfør om de er for lange.

 

Blir ett kjøp her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...