andeik Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Bilde jeg tok her om dagen. Likte motivet selv, men usikker på hva dere andre mener. For kritikere som mener at bildet er for mørkt: Har en litt rar skjerm som viser bildene mye lysere enn hva som vises på "normale" maskiner, så derfor har redigeringen av bildet vært litt vanskelig Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Kjempetøft i følge min bok, mørkt eller ikke. Bevegelsesuskarpheten er akurat passe for motivet, og for en gangs skyld blir ikke et slik motiv et typisk "solnedgang uten elg" bilde. Midtstillingen av objektet gjør ingenting for meg i dette bildet, men det hadde nok vært mer idèellt hvis du hadde fulgt reglene om bevegelse i et bilde i forhold til rule of thirds. Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Fuglen gir en følelse av fart, men jeg liker det ikke. Ville hatt den skarp. Fargene er veldig vakre. Endret 23. august 2007 av Mottiman Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det kommer litt ann på om man ser det som et fuglefoto eller noe annet. Tror trådstarter mente noe annet, og det er slik jeg ser bildet også. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Fuglen gir en følelse av fart, men jeg liker det ikke. Ville hatt den skarp. Fargene er veldig vakre. 9345978[/snapback] Er enig i at det kan gi en følelse av det, men det var ikke meningen. Måtte bruke lukkertid 1/40 på grunn av at det var så mørkt ute. Objektivet var ikke spesielt godt, men bildet ble jo heller ikke så verst av den grunn;) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg synes det både er dekorativt og fungerer som et kunstnerisk uttrykk. Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Det kommer litt ann på om man ser det som et fuglefoto eller noe annet. Tror trådstarter mente noe annet, og det er slik jeg ser bildet også. 9345998[/snapback] Nja. Kan godt være fotografen ser på dette en annen måte ja, men det er ikke nødvendigvis et fuglefoto om det er bildet av en fugl på et bilde, selv om her er det en fugl som setter fokuset. Hvis det var meningen å få et fuglefoto burde han gått mer i detalj. Hvis bildet hadde vært mer skarp, ville det nok blitt en fin ro over bildet, siden det er en veldig stemningsfull bakgrunn. Dette er en smaksak, men det var slik jeg ville hatt det. Er ikke så dyp i sjela at jeg kan se dette som et kunstverk, men ett vakkert bilde er det. Endret 23. august 2007 av Mottiman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå