Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ikke mulighet for ADSL?

Anbefalte innlegg

Hei!

Problemet er at jeg har fått meg hybel, og det er ikke mulig å få ADSL der. Dette er merkelig, får det går ann i alle nabohusene... Og jeg har heller ikke god kontakt med noen av nabonettverkene, så jeg får heller ikke koblet meg opp der!

Mulig det ikke går ann å få ADSL der pga. det ikke er telefonlinje der (de som eier huset bruker det bare som feriested).

Er det da dyrt å legge inn telefon/ADSL?

Kan jeg bruke getaway el lignende på naboen sitt nettverk?

Kom gjerne med andre løsninger, bare de ikke er altfor dyre :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er kabeltv lagt inn til huset, trenger du ikke telefon. Både get og chello bla. tilbyr bredbånd gjennom kabelnettet. Ellers er du avhengig av at de kommer med en installatør og legger opp/ordner linje. Dette koster gjerne en tusenlapp, og hos de fleste må du betale litt ekstra i måneden (ca. 70kr) dersom du ikke har fasttelefonabonnement. Hva mener du med at du ikke "kan få ADSL"? Har du søkt på adresse hos alle leverandører?

Lenke til kommentar

Ok. Det er ikke fasttelefon nummer, og dette blir ganske dyrt å legge inn, så det er ikke noen mulighet. Kabel-TV kunne jeg vurdert, om jeg da kunne fått internett via det. Det eneste er at jeg har et ganske stramt busdsjett, så vil helst ikke over 200kr i måneden...(kanskje hybelverten tar halvparten, så 400kr da).

Får ikke inn nabo nettverk heller, siden hybelen ligger i en kjeller med murvegger :p

Endret av vestlia
Lenke til kommentar

Fikk beskjed i går om at naboen kanskje skulle skaffe seg ADSL. Han er en god venn av meg, og sa jeg sannsyneligvis kunne fått koblet meg til der. Hybelen hans ligger 30-40m bortenfor (rett over veien). Hybelen min ligger litt nedenfor i terrenget på andre siden ( i en kjeller med steintak), så er det noen mulighet for at jeg kan få inn signalet hans da?

Isåfal, er det noe som kan forbrede resultatet?

Lenke til kommentar
Tar den inn andre sitt WLAN da? Så jeg får inn nabo hybelen sin?

Skal jeg isåfal sette den i en vantettboks ute/henge under tak, også fungerer denne som en router også?

9364398[/snapback]

Den er et aksesspunkt i utgangspunktet. Du kan flashe den med DD-WRT firmware og bruke den som klient! Da kan du koble deg opp trådløst mot naboen.

Den har ingen routerfunksjon, men kan gjerne plugges i en router innendørs hos deg.

Lenke til kommentar

Hehe, er ikke så veldig god på detta. Så hva betyr "Den er et aksesspunkt i utgangspunktet. Du kan flashe den med DD-WRT firmware og bruke den som klient!"

Hvor burde denne isåfal stå? I rett luftlinje(vanskelig å få til) eller nedenfor en garage(blir litt lettere, men kan være mur i vegen)?

På forhånd, takker hjertelig for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...