Gå til innhold

Bru med skygge under - testing i PS

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Er forholdsvis ny i både fotografering og bruken av PS. Men gjorde en liten test da jeg fant ei fin bru ett sted utenfor oslo..

Legger ved bildet som det er helt orginalt og ett jeg fiksa litt på ut ifra RAW-fila som og ble lagra.

Setter stor pris på tilbakemelding fra folk som har vett på slikt, hva jeg kunne gjort annerledes osv for å få det bedre.

Ble forøvrig litt plaga med at de fleste bildene jeg tok ble veldig orange i fargen. Dette har vel med hvitbalansen å gjøre (bildet ble tatt om natten med gatelys som svak belysning bakfra) Noen tips til hva man skal sette hvitbalansen til på natt? Legger ved ett av dem som ble orange og.

Legger ut bildene i orginal størrelse, regner med det er best for de som skal studere dem. Correct me if i'm wrong

post-82589-1187889357_thumb.jpg

post-82589-1187889602_thumb.jpg

post-82589-1187889963_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første er klart best, og jeg regner med at det er det siste som er originalen. Jeg synes det er ganske pent, med fine og mettede farger. Et riktig dekorativt bilde er det.

Det samme kan jeg desverre ikke si om bildet med selektiv fargebruk. I forhold til fargebildet er det helt unødvendig, og jeg finner det ikke engang dekorativt. Jeg synes man skal finne bilder som gir en slik manipulering mening, hvis man først skal bruke denne effekten.

Edit: Full størrelse er ikke nødvendig. Det gjorde meg ikke så mye, siden de to siste bildene var klart uinteressante ut fra å se på thumb.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Takk for gode svar, alle 3 egentlig..

Bilde nr. 2 er redigert ja, gjorde bare noen justeringer av raw-bildet og lagret det.. Likte den fargesammensetningen som kom ut av det :)

Det med størrelsen på bildene er tatt til etteretning. Er det noe standard størrelse som er best/norm når man skal legge ut bilder?

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...