sloggi Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Noen som har erfaringer med utveksling til London eller Bournemouth? Tenkte jeg skulle ta 2.vgs-året mitt i England, men er litt usikker på hvor jeg vil dra. Hva burde jeg velge, og hvorfor? takk for svar :!: Lenke til kommentar
Artico01 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Men teller det eventullet året i Norge når du kommer tilbake da? Vet du noe om dette? Lenke til kommentar
-meg- Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg skal ta det i London, resier snart:D Lenke til kommentar
Artico01 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg skal ta det i London, resier snart:D 9366331[/snapback] Men som jeg sa? Teller det som et vanlig norsk Vg2 år? Så når du kommer hjem igjen kan du starte på Vg3? Lenke til kommentar
-meg- Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Teller som vanlig, og jeg får karakterer. Og skal avlegge eksamen når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Artico01 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 OKay, Vurdere dette selv sterkt men var litt usikker når det gjaldt akkurat dette. Skal du bo hos en vertsfamilie da? Hvem har ordnet ulike ting for deg? Deg selv eller noen andre? Lenke til kommentar
-meg- Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Går på Stovner, og det er Stovner sitt opplegg:) Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg har vært med på Stovner sitt utvekslingsprogram til London, og jeg må si at det var et veldig bra opplegg. Stovner VGS, i samarbeid med Hammersmith & West London College, ordner vertsfamilie for dere. Og siden de har hatt det samme opplegget i flere år, har de hatt muligheten til å sile ut familier som ikke egner som vertsfamilier. Av de rundt 11-12 familiene som ble brukt da jeg var der, var samtlige fornøyde med familiene sine. Slik Stovner gjør det, er det normalt 2 elever per familie, dette gir en sosial trygghet i motsetning til å bo alene. Selv om jeg aldri har vært i Bournemouth, anbefaler jeg heller å dra til London. London er en verdens største byer, Bournemouth på størrelse med Trondheim. Bournemouth kunne vært en hvilken som helst by, London er en verdensmetropol. Sånn generelt om å bo et år ute, så vil du når året er omme sitte igjen med et vesentlig kulere år enn de som var hjemme i Norge. Jeg vil si at det var det beste året i mitt liv så langt. Lenke til kommentar
sloggi Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Åja, så bra Jeg har nettopp startet på Stovner VGS studiespesialisering pga. London-opplegget. Men siden medier- og kommunikasjonslinjen på Sogn VGS også tilbyr 2.året i England(bournemouth), så tenkte jeg kanskje på å bytte over til Sogn. Bournemouth er jo kjent for å være veldig fin med sine 11 km lange vakre sandstrender,masse sol osv.. ...men jeg er forsatt veeeeldig usikker da. Er det vanskelig å komme med på london-greiene på Stovner? går det på karakterer? Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Hei Hei! Ville bare si at jeg skal til Bournmouth nå 4 sept. Da med Sogn VGS, Data og elektronikk... Det virker som en ganske så kul by utifra det de som var der i fjor har fortalt. Elektronikk klassen er iallefall ganske så fet Media vet jeg ikke så mye om, virker som de er ok de også. Noen litt vell blonde jenter kan jeg vel innrømme at det er der. Familiene som er vertsfamilier er kun familier som har hatt studenter før og er håndplukket av Sogn. Forøvrig så har de drevet med det her siden 1996 så de beggyner å få litt peiling på det virker det som. Uansett hva du gjør så tror jeg ikke du kommer til å angre. Så ses vi kanskje i Bournemouth da? -Bountyhunter Edit: Når jeg tenker meg om så bør du vel kjappe deg litt i og med at de som drar med sogn drar 4. sept... Endret 28. august 2007 av [StK]Bountyhunter(BF:V) Lenke til kommentar
-meg- Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Sloggi: Smisk med Kari. Karakterene teller, men de ser også på deg som person i løpet av hele skoleåret, så bare oppfør deg så er mye gjort. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Ooops trodde du skulle dra i år jeg, men det er vist neste år det er sankk om Da så, da kan jeg sikkert komme med en oppsumering av året etter jeg kommer hjem om det er interessant... Ps. jeg kommer garantert til å glemme det, så hvis du vil det så pm meg i slutten av året eller noe. Bountyhunter *Glederseg* Lenke til kommentar
-meg- Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Du må vel si i fra litt før da, så personen får tid til å søke;) Men jeg kan godt si hvordan det er i London etterhvert hvis du sender meg en PM.... Ellers blir vi i londonklassen helt isolert fra de andre klassene:( MEn det går bra;) Lenke til kommentar
sloggi Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Jupp tusentakk for hjelpen! det blir spennende å høre fra dere forresten "bountyhunter" og "-meg-"; Hvor mange fra klassen deres reiser? Endret 28. august 2007 av sloggi Lenke til kommentar
-meg- Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 I år er vi hele 35 fra stovner:o Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) på sogn så er det 15 fra media og 10 fra elektronikk (kunne være 15, men bel ikke fylt opp) Forøvrig så trenger man ikke gå på sogn første året for å søke england på vg2. Jeg gikk på elvebakken på vg1 så, england vg2, så håper jeg Elvebakken får den linja jeg skal gå så jeg kan gå der på VG3 Bountyhunter Endret 29. august 2007 av [StK]Bountyhunter(BF:V) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå