Gå til innhold

Maskinen presterer dårlig i spill sammenheng

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg kjører spill på maskinen min er prestasjonene som FPS mye mindre enn den burde. Her er specs:

Asus P5N-E SLI Mer info

Club3D GeForce 8800 GTS 320 MB Mer info

2x GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Mer info

Intel Core 2 Duo E6600 Mer info

Tar med alt jeg :p MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA Mer info

Samsung SH-D163A Mer info

Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA

Mer info

Dette kjører jeg på 32biters Vista Home Premium.

På spill som FEAR lagger det så mye at jeg ikke gidde å spille det engang. (jeg er IKKE kresen) Tingen er at da jeg fikk dataen så fikk jeg stadig bluescreens, og skjermen frøs da jeg spilte spill. Men dette løste seg da jeg tok ut en RAM brikke som tydeligvis ikke var helt i orden. Kan dette ha med saken å gjøre? ikke vet jeg :D

Trenger dere noe mer info, eller dere har noen ide hva dette kan være for noe tull så vær så snill å svar.

På forhånd takk! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du prøvd den patch'n som lå ute her på hw.no tror jeg. en patch hvor vista skulle få mindre minne bruk i spill , kommer med sp1 til vista men kan man ikke vente så kjør på!

tror den skal finnes her en plass, enkelte spill fikk redussert minne bruken drastiskt.. droppa 320-640mb...

har desverre ikke tid til å finne frem linken....

lykke til!

Lenke til kommentar
Update BIOS og drivere først iallfall og se hva som skjer derfra.

9345384[/snapback]

Alle driverne er oppdatert ville jeg tro, siden windows update tar seg av det.

Men BIOS trodde jeg var en vanskelig opperasjon? Eller er det bare å trykke "download update" ? :p

Lenke til kommentar

Jeg tenker på å laste ned nyeste chipset og grafikkdrivere osv...Hvis du mener Vista gjør dette selv har jeg en liten anelse hva problemet kan være.. hehe.

Du kan laste ned nyeste BIOS for kortet ditt fra www.asus.com.tw og flashe gjennom å bruke Asus update (tror jeg det heter).

Ville i første omgang sjekket ut driverene.

Lenke til kommentar

Om du kjører Vista på 1GB ram så har du forklaringen der. Vista bruker opp mesteparten av det minnet(om ikke alt)

Edit:

Når det gjelder bios oppdatering går du på Asus sin hjemmeside og laster ned siste bios til ditt HK. Unzip det og legg det på en minnepinne/cd/diskett. Altså Bios.bin fil, og reboot maskinen og trykk del for å komme inn i bios. Let deg frem til Asus EZ flash funksjonen og bruk den. Veldig enkelt

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
har du prøvd den patch'n som lå ute her på hw.no tror jeg. en patch hvor vista skulle få mindre minne bruk i spill , kommer med sp1 til vista men kan man ikke vente så kjør på!

tror den skal finnes her en plass, enkelte spill fikk redussert minne bruken drastiskt.. droppa 320-640mb...

har desverre ikke tid til å finne frem linken....

lykke til!

9345431[/snapback]

Det hadde vært veldig greit om du (eller noen andre?) kunne funnet den patchen for meg, jeg vet ikke helt hva jeg leter etter :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...