Gå til innhold

Utfordring: finne minne til Tundra 1556 [Løst]

8ruk3rn4vn

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk :) Har nettopp skummet igjennom RAM FAQ, men fant ikke alle svarene jeg trenger. Jeg var lur nok til å love kjæresten min å hjelpe henne å oppgradere maskinen hennes. Som det kan avledes av emnetittelen snakker vi om en god gammel Tundra 1556.

Etter å ha rotet litt rundt i prisguiden bestilte jeg minne fra PS Data, men brikken passet ikke inn i sloten, dvs den var ca 2x for lang / bred. Bestilte denne brikken: GeIL Value DDR333 512 MB

I ettertid fant jeg ut at det er SO-DIMM jeg må ha.

Det står på 1556s hjemmeside som jeg linket til at maskinen har en 256MB DDR PC-266 Minne - brikke i seg. Kan jeg innstallere en brikke med høyere frekvens da? Eller DDR2? Finnes det noen måte å finne ut på hva som er "maks"? Vil jo gjerne gi henne mest mulig "bang for the buck".

På forhånd tusen takk til alle som tar seg tid til å hjelpe :thumbup:

Endret av 8ruk3rn4vn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar no_viking_no :)

Glemte forresten å nevne det i åpningsposten, men jeg har kommet frem til at det vil lønne seg mest å kjøpe en 512 MB - brikke (tror bare jeg lar den gamle 256 MB - brikken stå igjen i maskinen sammen med den nye).

Dette med "PC-266 Minne" forstår jeg ikke helt, for vanligvis kaller de det jo for "PC XXXX" (altså 4 siffer). Men da bestiller jeg den billigste og håper på det beste :w00t:

Lenke til kommentar
den RAMen som sitter i maskinen kalles PC2100. det er noen få butikker som selger disse. har sett at du kan få billig 256MB på QXL.

hvis du ikke finner PC2100, så kjøp eksempelvis PC2700.

9345647[/snapback]

Tusen takk for all hjelpen mister! Fant brikker på qxl som kostet så godt som ingenting. Genialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...