fredrick4 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg skal kjøpe meg en Ktm 125 cc med full efekt (40hk) Viss jeg blir tad for trimming så er det noen som sier at man får 5000kr for å ha trimma og 1000 for vær hk som er for my, er det sant? så viss jeg blir tad for trim så for jeg en bot på 30 000kr? Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 wow.. en 125 me 40 hk.. nice.. kordan ktm er det? en hel cross? jeg kjenner en som fikk 4200 i bot for å ha sotte på power filter på sin suzuki rmx.. så da vill jeg tru at hvist du holder farts grensen og alt det andre så får du vell 4200.. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 4200 er boten ja. har ingenting med hvor mye den er trimmet. Så lenge den er trimmet så er det 4200kr Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 den va jo jævle rå! trur ikje du skal være så redd før å bli tadt med trimm.. politie e mest ute etter mopeda og bila som kjøre fort.. så en 125 trukje eg dæm bryr seg om så lenge den ikje bråke så innigranskauen.. men 1000 krone hk trur eg ikje nokka på.. skulle ikje denna postn ha logge i jus deln av forume? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Sikker på at det er 4200 kr bot for lett motorsykkel? Det er 4200 på moped og jeg mener at det er dyrere med lett motorsykkel. Dog ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Sikker på at det er 4200 kr bot for lett motorsykkel? Det er 4200 på moped og jeg mener at det er dyrere med lett motorsykkel. Dog ikke helt sikker. 9351016[/snapback] nei det er jeg ikke.. men tror det.. Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 noen som veit helt sikkert? Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) ja, politie... ring å spørr dem eller biltilsynet.. Endret 24. august 2007 av Figge90 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Btw KTM EXC har da bare 38hk og ikke 40 Edit : EXC og en elr annen husky WR sikkert, er vell de eneste som kan bli tatt på tralla. Så det er stor sjangs og bli tatt selvom det er lett-mc, kontroll vinker dem inn alle. Jeg ble vinka, kjører DT125x så dem kunne ikke ta meg på tralla, men sendte meg på visning. Endret 25. august 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Jeg er HELT sikker på at trimboten er 4200 på både moped og lett. End of discussion. Man kan i prinsippet bli tatt på mopedtralla med en EXC, men da må det stå i vognkortet "Maks konstruktiv hastighet: 70km/t". Dette står på noen modeller, men ikke alle. Det er derimot YTTERST få som blir tatt med trim på lett. Bare ikke innrøm noe, så går det bra. Du vil kanskje få en visningslapp, og må vise den på Biltilsynet. Inntill da, så kan du jo sette på plombert eksosanlegg, så får du ingen trimbot likevel. EXC har mellom 37 og 41hk på veiva. Dette er da når sykkelen er veldig godt vedlikeholdt og i best form. edit: Og forresten. Siden det er 5,7hk original/plombert EXC, ville bota blitt nesten 34000kr. Men glem dette, bota blir 4200kr uansett. Endret 25. august 2007 av Mr.NorBits Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg er veldig usikker på om bota blir 4200,- totalt for lett også. FORDI når man fjerner plomberinga på en lett sykkel, hører den egentlig til klassen over, noe som den verken er registrert for eller det er betalt avgifter for. Man vil da også kjøre en sykkel som tilhører en annen førerkortklasse enn det man har lov til å kjøre. Med moped så kan man jo ikke fjerne plomba og regge deg som lettsykkel. Som sagt så veit jeg ikke, men pga dette så trur jeg bota blir større ved å kjøre med trimmet lettsykkel. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Les innlegget mitt, Jonas. Jeg er 110% sikker på at trimbota er 4200kr på lett-mc også. Og hvorfor skulle det ikke gått å fått en moped regga som lett? Mange av nådagens mopeder har både bremser og ramme nok til å takle det. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Les innlegget mitt, Jonas. Jeg er 110% sikker på at trimbota er 4200kr på lett-mc også. Og hvorfor skulle det ikke gått å fått en moped regga som lett? Mange av nådagens mopeder har både bremser og ramme nok til å takle det. 9359207[/snapback] Jeg leser jo det, men hvorfor er du så sikker? Noen kilder? Lover og forskrifter sier at mopeder ikke er beregnet for høyere hastigheter enn 45 km/t. Selv om alle vet at de er det.. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Du vil kanskje få en visningslapp, og må vise den på Biltilsynet. Inntill da, så kan du jo sette på plombert eksosanlegg, så får du ingen trimbot likevel. 9358858[/snapback] Noen steder tar dem faktisk bilder av sykkelen Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Jeg orker ikke finne fram kilder nå, du må bare stole på meg. Jepp, det stemmer. Det er da snakk om moped. Når man registrerer en moped som lett-mc, er det ikke lenger snakk om en moped. Du vil kanskje få en visningslapp, og må vise den på Biltilsynet. Inntill da, så kan du jo sette på plombert eksosanlegg, så får du ingen trimbot likevel. 9358858[/snapback] Noen steder tar dem faktisk bilder av sykkelen 9359303[/snapback] Jepp. Men om du er lur, så bytter du bare selve svanehalsen, og ikke lyddemperen. På KTM EXC følger det med et plombert og et fulleffekts eksosanlegg. De ser identiske ut. Endret 25. august 2007 av Mr.NorBits Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jepp, det stemmer. Det er da snakk om moped. Når man registrerer en moped som lett-mc, er det ikke lenger snakk om en moped. 9359314[/snapback] Man kan ikke få registrert en moped om til en lettsykkel, nettopp pga det jeg nevnte tidligere. Dette har jeg selv forhørt meg om.. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Pga at den ikke er ment for høyere hastighet enn 45 mener du? Da er det jo rart de går uplombert i 80km/t i mange land. Uansett hvordan det er med moped regga som A1, så er trimbota 4200kr for både moped og lett. Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Er det noen som kan finne en link om hvor mye bota er på? klarer ikke å finne den:P Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Pga at den ikke er ment for høyere hastighet enn 45 mener du? Da er det jo rart de går uplombert i 80km/t i mange land. Uansett hvordan det er med moped regga som A1, så er trimbota 4200kr for både moped og lett. 9359717[/snapback] Det er jo det jeg mente i det jeg skrev lenger opp da. Det er det som står i norske lover og forskrifter, men alle vet jo at de er konstruert for høyere hastigheter. Jeg veit ikke helt om du forsto det jeg mente. Mulig trimbota er på 4200,- men det kan være andre bøter som kommer i tillegg pga det jeg skrev tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå