anders iver Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Slapp av. Disken er ikke mountet enda. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Alt gikk tilsynelatende bra! :D:D Satt i 15 minutter og trykket "Y". Tok en reboot og serveren startet uten feil Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Normalt går det bra. Spørs om strømmen har blitt kuttet litt brått, alternativt begynner disken å bli litt sliten. Uansett, back-up er alltid en kjekk ting å ha. Hvis du vil sjekke diskene dine er smartmontools en fin pakke. ref. http://www.linuxjournal.com/article/6983 Endret 27. september 2009 av Del Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Er sudo shutdown now -h en clean shutdown? Lenke til kommentar
Del Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Jepp, det er også sudo halt Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hei igjen Har nå satt inn en sata-disk for å kopiere alt av filer over fra ata-diskene mht tidligere problemer med filsystemet. Problemet nå er at den nye disken har byttet plass med en av ata-diskene. ata-disken var opprinnelig sda men nå er den sdd.. Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Det kan skje, det er nettopp derfor UUID brukes som standard i ubuntu. På hvilken måte skaper dette problemer? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Det kan skje, det er nettopp derfor UUID brukes som standard i ubuntu. På hvilken måte skaper dette problemer? Fikk bare en mental sperre når jeg så at diskene "byttet" plass.. etter litt googling og ditt innlegg så hadde det jo ingen betydning for meg Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Er det noen spesiell grunn til at enkelte oppdateringer blir holdt tilbake? sudo apt-get upgrade Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done The following packages have been kept back: linux-image-server linux-restricted-modules-server linux-server 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 3 not upgraded. Lenke til kommentar
Del Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Fra man-siden til aptitude: It is sometimes necessary to remove one package in order to upgrade another;this command is not able to upgrade packages in such situations. Use the full-upgrade command to upgrade as many packages as possible. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Huff, jeg må bli flinkere å undersøke med man-sidene til forskjellige apps Anywho.. grunnen til mine tidligere innlegg ang. disk-krasj viste seg å være mekanisk feil i diskene.. Byttet hele sulamitten med 2x750 giggere.. Lenke til kommentar
Del Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Da har jeg lagt til to nye avsnitt. Et som jeg ser mange er opptatt av: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Guide:(...v_programmer.3F og et som ligger i tiden (alle snakker jo om skyen for tiden): http://wiki.diskusjon.no/index.php/Guide:(..._teste_skyen.3F kommentarer, endringsforslag eller annet mottas med stor takknemlighet. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg har lest igjennom guiden og fikk virkelig lyst til å prøve å installere Ubuntu på serveren min (som kjører XP for øyeblikket). Men serveren min har ingen CD-ROM, lurer derfor på hvordan jeg skal få installert på minnepenn. Serveren har en Core 2 Duo prosesor, da bør jeg velge 64bit versjonen, right? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 minnepinne dingsegreie http://unetbootin.sourceforge.net/ 64bit versjonen trenger du kun om du har mer enn 3-4gb minne. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg har lest igjennom guiden og fikk virkelig lyst til å prøve å installere Ubuntu på serveren min (som kjører XP for øyeblikket). Men serveren min har ingen CD-ROM, lurer derfor på hvordan jeg skal få installert på minnepenn. Serveren har en Core 2 Duo prosesor, da bør jeg velge 64bit versjonen, right? Gjør det! Denne guiden har fått meg over en del "hinder" det siste året Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg har lest igjennom guiden og fikk virkelig lyst til å prøve å installere Ubuntu på serveren min (som kjører XP for øyeblikket). Men serveren min har ingen CD-ROM, lurer derfor på hvordan jeg skal få installert på minnepenn. Serveren har en Core 2 Duo prosesor, da bør jeg velge 64bit versjonen, right? Gjør det! Denne guiden har fått meg over en del "hinder" det siste året Hva føler du er de største fordelene? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg har lest igjennom guiden og fikk virkelig lyst til å prøve å installere Ubuntu på serveren min (som kjører XP for øyeblikket). Men serveren min har ingen CD-ROM, lurer derfor på hvordan jeg skal få installert på minnepenn. Serveren har en Core 2 Duo prosesor, da bør jeg velge 64bit versjonen, right? Gjør det! Denne guiden har fått meg over en del "hinder" det siste året Hva føler du er de største fordelene? Største fordelene med guiden? At den lister opp og forklarer det meste av hva man kan installere på serveren på norsk, ikke gresk I tillegg så svarer Del flittig spørsmål i denne tråden hvis man lurer på noe. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Største fordelene med guiden? At den lister opp og forklarer det meste av hva man kan installere på serveren på norsk, ikke gresk I tillegg så svarer Del flittig spørsmål i denne tråden hvis man lurer på noe. Spør du meg har de gått litt for langt et par ganger. Som å oversette root til rot. i dette tilfellet er root navnet på en bruker og burde ikke bli oversatt på den måten. Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Akkurat nå får jeg ikke til å logge inn på wiki'en, men jeg skal ta en titt på bruken av rot når jeg kommer inn. Hvis du ser flere eksempler på oversetting som du synes er uheldig hadde det vært flott om du deler det også. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg har fulgt denne guiden og har et problem. Jeg mekket sammen to brukere i følge den guiden og når disse kobler seg til ftp-serveren så kan de browse directories helt ned til "/" Hva må jeg gjøre for å låse de til folderen de har i utgangspunktet blitt plassert i? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå