erot71 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Har en SMC 7004vbr router. Den fører til at det kun er mulig å spille online med en PC, må bruke DMZ. Er det mulig å sette to nettverkskort i hver PC. Slik at når jeg skal spille online kobler jeg en av pcene først gjennom den ene PC som videre kobler til routeren. Altså i stedet for å koble begge direkte til router. Skjønner ? Hvis jeg hver gang jeg skal spille online bare deaktiverer koblingen til routeren på den ene PC. Det blir da på en måte to lokalenettverk på PCene, som jeg deaktiverer etter ønsket formål. Er dette mulig ? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hmmm. Du kan bruke port-forwarding (og ikke DMZ, som forwarder alle porter).... Hvis ikke så er vel det enkleste å flytte DMZ'en fra en PC til en annen når du skal spille online på en annen maskin...... Et søk på google etter "spillet jeg vil spille" +firewall bør fortelle deg hvilke porter du må forwarde..... Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Hva er port-forwarding ? F.eks i MOH, slik jeg har skjønt det brukes mange forskjellige porter ? Nei, jeg kan ikke flytte den over, poenget er jo å bruke begge samtidig. Sitter i Tønsberg jeg også...Tolvsrød Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 nope, det er ikke mulig; fordi du bare har en IP-adresse til rådighet, og da kan du ha enten en maskin tilkoblet, eller router'n som tar IP-adressen og "oversetter" mellom den ene IP-adressen, og lokalnettet ditt. Nøtterøy her =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå