tomsi42 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Et bilde jeg tok på en ferietur i Tyskland 2005. I borgen Wartburg (i Eisenach) fant vi dette rommet hvor Martin Luther oppholdt seg etter at han hadde spikret opp noen tekster på en kirkedør - han ble noe upopulær da... Exif: 1/40s, f/4, 18mm, ISO 800 Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Dette synes jeg er et flott bilde. Du har til og med klart å nesten kompensere for den labre dynamikken i digitalkameraet. Fargetonene er nydelige og avstemte, og det rustikke preget er så og si perfekt. "Man skulle kanskje ønsket seg en gammel gubbe med langt hår og sjekk, kledd i perioderiktige klær i bildet". Desverre selger de ikke slike i suvenirshopen på stedet Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Det er nok mer kameraets fortjeneste at det ble bra. Dette er vel det eneste bildet som ble skikkelig bra av alle jeg tok når jeg var på omvisning på borgen - hvis ikke hele turen på 10 dager... Tom Lenke til kommentar
lain Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Enig i at dette ble et veldig bra bildet. Egentlig det eneste jeg kunne tenkt meg, var at hele skålen/fatet/talerknen til venstre ble med på bildet. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Meget bra bilde! Spindelvev ved lykta og greier. Dette rommet må ha vert urørt på veldig lenge. Det er jo bra Endret 23. august 2007 av Aak1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Jeg tok et annet bilde fra samme rommet. Eller muligens nabo-rommet. Er ikke helt sikker på om bildet er skjevt eller om det bare ser slik ut. Prøvde litt i PS, men synes ikke det ble noe bedre. Skammelen nede til høyre er en del av en ryggvirvel fra en hval... Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg synes det holder slik det er. Nok et godt bilde i nostalgiske omgivelser, og nok en gang uten en eneste referanse til moderne tid (sett bort fra at det er et fotografi, og ikke et grafisk trykk). Me like. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå