Gå til innhold

Kamera til skole/jobb bruk

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha et speilrefleks som jeg kan bruke på skolen, og til jobb.

Jeg tar vanligvis bilder av ulykker og enqueter.

Men jeg skal sikkert seinere ta bilder av natur og alt mulig.

Ting som er viktig:

Bra lyfølsomhet

Litt automatisk, og halvauto matisk.

Skal ha en del innstillinger.

Skal helst være lett å ta med.

Bør tåle litt.

Skal ikke koste mer en ca 6.000kr.

Skal gjerne ha noen tips om tilegsutstyr som:

Blits. Som man kan ha i hånda og kamera. Altså man kan ha blitsen et annet sted, men fortsatt blitzer.

Veske.

Objektiv. Trenger ikke å være så bra.

Batteri.

Bra minne, men ikke mer en 1gig.

og en paraply som hører til, så man kan ta bilder i regn.

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du får alt det for 6000... Spesielt trådløs blitsstyring.

Hvis du kan leve med en kabelstyrt blitz, så er vel stort sett alt av billigmodeller tilfredsstillende. Nikon D40, Canon EOS 350D (kanskje også 400D, er ikke helt sikker på prisnivået på den nå om dagen), Olympus E400 (men jeg vet ikke helt hvordan blitzutvalget til Olympus er) og Pentax K100D er vel de mest aktuelle kandidatene i ditt prisområde.

Lenke til kommentar

Tja, jeg ville sett på Olympusen eller Nikon D40, tror det er modellene som gir deg mest av det du vil ha for pengene.

Kan være du kan finne en D70s bortgjemt på bakrommet i din lokale fotoforretning til en fornuftig pris, men ellers tror jeg det er de to alternativene som er mest aktuelle.

Lenke til kommentar

Spesielt ikke med tanke på hvilket kitobjektiv som leveres med. Jeg har sett lignende priser "på land" også, men de er det vanskelig å finne nå. Det jeg synes er litt sleipt, er at samme butikken har samme pris på kameraet i avgangshallen for innenlands reiser. Forskjellen på taxfree og full pris stappes altså ned i lommene på butikkens eiere, og dermed er årets sleipeste og mest usympatiske elektrobutikk kåret. Fy skam, dere som selger elektriske produkter i taxfree-avdelingen på Gardemoen. Dere en noen grådige jævler som fortjener å brenne i helvete for deres uærlighet.

Lenke til kommentar
Spesielt ikke med tanke på hvilket kitobjektiv som leveres med. Jeg har sett lignende priser "på land" også, men de er det vanskelig å finne nå. Det jeg synes er litt sleipt, er at samme butikken har samme pris på kameraet i avgangshallen for innenlands reiser. Forskjellen på taxfree og full pris stappes altså ned i lommene på butikkens eiere, og dermed er årets sleipeste og mest usympatiske elektrobutikk kåret. Fy skam, dere som selger elektriske produkter i taxfree-avdelingen på Gardemoen. Dere en noen grådige jævler som fortjener å brenne i helvete for deres uærlighet.

9345325[/snapback]

gretten og sur nå da, PM, når nikon rævkjørte canon i morges? :tease:

hehe, berre tuller eg, er nok litt sleipete ja, men om dei fortjener å brenne i helvete av den grunn er eg litt meir usikker på.

edit: ordentlig glad-uke dette; først Canon, så Nikon og nå har eg runda post nr.400! :w00t:

Endret av turnipkongen
Lenke til kommentar

Jeg vil komme med et lite råd, som er noe jeg ville ha gjort. Det er mulig at Italia har gjort noe med meg, men jeg begynner å like å prute. Prut med folkene i butikken, og forlang at de slår av 25% på prisen. Snakk veldig høyt, slik at alle i butikken får høre at de stapper pengene som skulle kommet kunden til gode rett i lommen. Snakk så høyt at folk begynner å legge ting tilbake i hyllene. Da kan det hende at de kommer til å gi deg et solid avslag i prisen, kun for å unngå mer ubehagelige og flaue episoder. De vil nok gjerne bli kvitt deg fortest mulig hvis de er redd for at svindelen deres skal avsløres for alle andre pasasjerer. Tror faktisk det er mulig at det er ulovlig praksis, fordi hovedpoenget med at de slipper mva er jo at det skal komme kunden til gode.

Lenke til kommentar

gretten og sur nå da, PM, når nikon rævkjørte canon i morges?  :tease:

hehe, berre tuller eg, er nok litt sleipete ja, men om dei fortjener å brenne i helvete av den grunn er eg litt meir usikker på.

9345357[/snapback]

I dag er jeg i godt humør, siden jeg er gammel Nikon-bruker selv. Det gleder meg at Canon endelig får seriøs konkurranse i disse prisklassene.

Det er bare det at jeg er solid forbannet på dette svindlerfirmaet. De hevder at de selger taxfree-varer, noe som er en stor løgn. Det er i beste fall villedende markedsføring (som er ulovlig), eller ren svindel (som straffes med fengsel i Norge). Den praksisen det firmaet har burde forbrukermyndighetene slått ned på, og Avinor burde si opp avtalen med dette firmaet, og la et seriøst firma få muligheten i steden. Avinor kan umulig være tjent med at Gardemoen har verdens dyreste taxfree på elektronikk, når nettoprisen til butikken er den samme som alle andre taxfreebutikker i hele verden har.

Lenke til kommentar
Spesielt ikke med tanke på hvilket kitobjektiv som leveres med. Jeg har sett lignende priser "på land" også, men de er det vanskelig å finne nå.

Jepp, jeg kjøpte mitt for 4990,- og var godt fornøyd med det :o)

Men det er ikke flere igjen der det kom fra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...