FlammbarArne Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har et aksesspunkt på nettverket mitt, jeg forwardet noen porter på modemet til min statiske ip adresse. Det som er rart er at dhcp listen på modemet viser ikke min ip adresse. Og noen porter som jeg har åpnet blir ikke åpne mens noen blir faktiskt åpne. Jeg skrudde på UPNP, så kansje det er grunnen. Men det jeg lurer på er om aksesspunktet har noen slags innstillinger? gateway adressa som kommer opp på pc`n min, referer til modemet. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Et AP skal ikke påvirke trafikken på noen måte over lag 2, så porter eller IP skulle ikke bli påvirket. (Ikke sikker på om en AP kun jobber på lag 1 eller om den er oppe på lag 2 i OSI modellen.) Sikker på at det er et rent AP du har. Ikke noen ruter? Lenke til kommentar
FlammbarArne Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Et AP skal ikke påvirke trafikken på noen måte over lag 2, så porter eller IP skulle ikke bli påvirket. (Ikke sikker på om en AP kun jobber på lag 1 eller om den er oppe på lag 2 i OSI modellen.) Sikker på at det er et rent AP du har. Ikke noen ruter? 9344987[/snapback] Det er en Linksys/cisco wireless accesspoint 54 mbps modell: wap54G Lenke til kommentar
FlammbarArne Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Har APèt mitt et interface som jeg kan gå inn på gjennom web? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Prøv 192.168.1.245 ,Brukernavn/passord = admin/admin. (mulig ene feltet skal være blankt) Pass på att du befinner deg i samme IP range (192.168.1.x) som WAP'en. Lenke til kommentar
FlammbarArne Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Kommer ikke inn fordi jeg ikke har passord, men hva kan man gjøre inne på APèt? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Kommer ikke inn fordi jeg ikke har passord, men hva kan man gjøre inne på APèt? 9346620[/snapback] Hvis du reseter WAP'en blir denne tilbakestillt til fabrikkinstillinger og user name/password blir som nevnt tidligere admin/admin. Som Big_JJ antyder i sin post så skal ikke AP'et påvirke dette med portåpning og slike ting. Hvis du forteller oss hva modemet/routeren din heter og hvilken internettleverandør du har er det lettere og hjelpe deg. Ett screenshoot av konfigurasjonssiden til modemet kan også være til hjelp. Lenke til kommentar
FlammbarArne Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Men hvis jeg resetter wap`et, mister jeg ikke da viktige innstillinger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå