Gå til innhold

Oljefat og vindu + uredigert original


PMnormal

Anbefalte innlegg

Litt kjedelig tittel, men jeg kom ikke på noe bedre i farten. Siden jeg har fått litt fortjent pepper for et par bilder som ikke er typisk PMnormal i det siste, så får jeg presentere noe mer typisk denne gang. I går hadde jeg en av mine beste dager bak kamera på lang tid. Jeg fant meg en ny god location for mitt forfallsprosjekt. Jeg er enda ikke helt ferdig med de bildene, så jeg viser heller et bilde fra turen hjem fra location. Disse "dekorative" oljefatene fant jeg utenfor Kopervik Auto, et lokalt bilverksted. Etter å ha klonet bort en skygge, samt rette opp perspektivet i CS2, så synes jeg det ble et fint og stilistisk bilde i industri-genren. Det enkle er ofte det beste.

Ps: Etter å ha levd uten PS en stund, så er det deilig å ha installert det igjen. Konverteringen fra raw er som vanlig foretatt i ljosstoga, siden jeg liker resultatene derfra bedre enn i gamle Camera Raw.

 

Jeg hadde kun med meg Sigmazoomen, som for anledningen var satt på 25mm. Blender var f/8, og lukkertid 1/400s ved iso 100.

 

Edit: Har lagt ved den uredigerte og umanipulerte versjonen litt lenger nede i tråden.

post-76334-1187882394_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stilrent og enkelt. Behagelige farger.

Synd fatene var i så god stand ;)

 

ljustoga! = Lightroom?

 

 

Tom

9344578[/snapback]

Ljosstoga, Tom. Antagelsen din stemmer naturligvis. Siden det er så mye mas om å finne gode norske ord, så er dette mitt bidrag.

For en gangs skyld var jeg glad for at det ikke var noe rust i nærheten. Da hadde bildet ikke blitt så stilrent. Det er ikke gull alt som ruster, he he.

Lenke til kommentar
Stilrent og enkelt. Behagelige farger.

Synd fatene var i så god stand ;)

 

ljustoga! = Lightroom?

 

 

Tom

9344578[/snapback]

Ljosstoga, Tom. Antagelsen din stemmer naturligvis. Siden det er så mye mas om å finne gode norske ord, så er dette mitt bidrag.

For en gangs skyld var jeg glad for at det ikke var noe rust i nærheten. Da hadde bildet ikke blitt så stilrent. Det er ikke gull alt som ruster, he he.

9344865[/snapback]

 

Men det er ikke mye mas om å finne gode norske ord for navn? Begreper kanskje, men Lightroom er da et navn? :)

Lenke til kommentar
Men det er ikke mye mas om å finne gode norske ord for navn? Begreper kanskje, men Lightroom er da et navn? :)

9358120[/snapback]

 

Muligens, men hvis man finner på et artig uttrykk, så hvorfor ikke bruke det. Ljosstoga virker i hvertfall ikke oppstyltet eller konstruert. Dialekt, ja - men såpass må vi bokmålsfolk tåle :)

 

Tom

Lenke til kommentar
Men det er ikke mye mas om å finne gode norske ord for navn? Begreper kanskje, men Lightroom er da et navn? :)

9358120[/snapback]

 

Muligens, men hvis man finner på et artig uttrykk, så hvorfor ikke bruke det. Ljosstoga virker i hvertfall ikke oppstyltet eller konstruert. Dialekt, ja - men såpass må vi bokmålsfolk tåle :)

 

Tom

9358227[/snapback]

 

Har intet imot dialekter og morsomme uttrykk. Enig i at Ljosstoga hadde en ganske god klang, og at akkurat det ordet fungerer. Så lenge man dropper "Litlemjuk Vindauger Utsyn" og "Leiremurstein Fotoverkstad" skal jeg ikke klage :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...