kimmy1505 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hei! Jeg trenger tips og hjelp til å velge høyttaler elementer (de skal helst være av aluminium eller liknende). Har planer om å bygge et par høytalere, men jeg har ikke så mye peiling på bygging av høytalere men får hjelp på dette punktet. Derfor spør jeg om deres hjelp til valg av elementer og materiale. Jeg vil at høytalerene skal se tøffe ut, men de skal også spille bra (selvfølgelig). Jeg tenkte meg derfor metall/aluminium elementer og kanskje glass i front eller noe liknende (lys innvendig kunne også vært kult). Har dere noen andre gode forslag så kom gjerne med de Legg ut bilder eller tegninger hvis dere har det også! Setter et budsjett på rundt 2000kr, men helst ikke noe over. Takker for all Hjelp Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Polk/MOMO MM-2124 er veldig fine, synes jeg. Aluminiumsmembran med en logo midt på. Du har også Rockford Fosgate Punch P312D4, som har en metall-look. DynaBel har en modell i hver størrelse med metall-membran. 10", 12" og 15" til en rimelig penge. Tror 12" er den du bør satse på. Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Takker! Punch elementene var utrolig fete, har også sett de flere steder, men litt over mitt budsjett. Dynabel wooferene var litt mer prisvennlige så jeg går heller for de, men hvis jeg velger en 12" fra dynabel, blir jeg nødt til å bruke en egen forsterker til den? I så fall, noen forslag? Hvorfor burde jeg gå for 12" og ikke 15"? Blir 15 for stort? Lenke til kommentar
fhl Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Er det en høyttaler eller en subwoofer du skal bygge? Elementene som er nevnt her, er subwoofere. Frode Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Feil i posten øverst.. skal bygge subwoofere, men har vanlige høytalere i tillegg (selvfølgelig) Lenke til kommentar
fhl Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Da anbefaler jeg deg å ta en kikk på denne tråden. Det er ikke aluminumsmembran og litt dyrere enn ditt budsjett(har du regnet med forsterker?). Med en slik pakke har du muligheter til å få deg en riktig god sub. Frode Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Den er veldig aktuell, takk til fhl. Men tenkter fremdeles på www.mamut.com/controls/shop/shops/4/standardplist.asp?wwwalias=dynabel&subgid=106&gid=103 15 tommeren alså, men lurer på hvor stor forsterker som er nødvendig for denne eller syntes dere 15" er litt for stort? Det blir brukt til mye spilling av høy musikk, so mfor eksempel på fester å slik. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 15" er absolutt ikke for stort! Men jeg tror nok du får en bedre sub med den jeg linket til. Skal du bygge en skikkelig partysub, kan du kanskje ta en titt her. Men vær rask hvis du går for den, tilbudet går ut på søndag. Frode Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Har faktisk lurt litt på de! Men lurer forstsatt på det med forsterker. Hvor stor forsterker er nødvendig og hvis dere har noen forslag så tar jeg gjerne i mot det Takker for Responsen=D Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 DynaBel BF 4501 skal gå fint. Kobler du i 2 Ohm har du 800W, noe som durde holde i massevis. I 4 Ohm har du 450W, noe som også bør holde. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 DynaBel BF 4501 skal gå fint.Kobler du i 2 Ohm har du 800W, noe som durde holde i massevis. I 4 Ohm har du 450W, noe som også bør holde. 9356421[/snapback] En av oss har misforstått. Jeg trodde det var snakk om en sub til innebruk siden tråden ligger her og ikke under bilstereo. I så fall ville jeg sagt at man måtte ha en Hypex DS 2.0, eller aller helst DS 4.0. Men forstekervalg er avhengig av elementvalg, ikke elementstørrelse spesielt. Frode Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Er nok jeg som har misforstått ja. Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Snakker altså ikke om bil, men takker for hjelpen alikavell;) Må titte litt rundt, men skal innom eltek til uka en dag hvertfall Et siste spørsmål, det blir ikke for mye hvis jeg setter 2 av de elementene fra eltek (som er på tilbud) i en stor kasse? Takk! Lenke til kommentar
fhl Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Snakker altså ikke om bil, men takker for hjelpen alikavell;) Må titte litt rundt, men skal innom eltek til uka en dag hvertfall Et siste spørsmål, det blir ikke for mye hvis jeg setter 2 av de elementene fra eltek (som er på tilbud) i en stor kasse? Takk! 9357118[/snapback] Det går nok bra. HGer er en som har gjort det: Dobbel 15" Frode Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Okei! Takker alle for god respons:) Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Tips til god ( og billig) "metall-look" høyttaler! Cerwin Vega V-max 12 ! Kanontøff, og samtidig masse bass(ikke nødvendighvis den strammeste, men slår ifra seg, selv med liten forsterker Finnes brukt på Avforum for 1000lappen. skal selv ha 2 av disse senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå