Gå til innhold

Er det mulig å instalere Ubuntu på en bærbar Dell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Ubuntu Studio på en Dell laptop her nå, og har hatt Ubuntu Feisty på en gamlere Dell laptop. Den gamle hadde Nvidia-skjermkort, og alt funka med en gang Ubuntu var installert. Når jeg valgte "Enable Desktop Effects" så fant den ut at den måtte ha nvidia-drivere, og lastet ned og installerte de selv.

På denne PCen har jeg ATI-skjermkort, og da var det mer trøblete å få ting til å funke! Jeg skulle jo også installere Compiz Fusion (3D-effekter), og det var mye knoting for å få til! Så vil IKKE anbefale deg, om du er nybegynner, å installere ubuntu på en pc med ATI-skjermkort. Har du derimot Nvidia eller Intel-skjermkort skal det funke flott!

Edit: Jeg kan jo også nevne at det på den gamle PCen er MER problematisk å installere Windows XP, fordi den da mangler masse drivere som du må finne selv. Og på den nye PCen er det trøblete å installere Vista, igjen, fordi jeg må finne masse drivere. (Har ikke prøvd XP enda)

Endret av Decline
Lenke til kommentar

Den bør være helt greit til skolebruk den ja, dvs. word, sufre o.l. Dersom du planlegger å ha den med deg frem og tilbake fra skolen hver dag ville jeg heller ha sett etter noe mindre, jeg ble i hvertfall kraftig lei av å bære med meg min 15.4" hele tiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...